مدیرکل زندان‌های استان خراسان جنوبی با بیان این‌که ۱۳۰۰ خانواده زندانی هم‌اکنون زیر پوشش انجمن‌های حماستی هستند، ‌گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ فرزند در این خانواده زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 24 May 2017
علی هاشمی عصر امروز در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت زندانیان مرکز استان که با حضور اعضای انجمن در سالن کنفرانس اداره کل زندان‌های استان برگزار شد اظهار داشت: باید این رقم به ویژه در بحث فرزندان را همه مسئولان و خیرین مد نظر داشته باشند.

مدیر‌کل زندان‌های استان خراسان جنوبی گفت: انجمن حمایت از خانواده زندانیان یک سازمان مردم‌نهاد بوده ‌که اعتبار دولتی ندارد.

هاشمی با اشاره به این که در سال گذشته 64 میلیون تومان اعتبار از بنیاد تعاون زندان و 280 میلیون تومان از ستاد سازمان به انجمن نیز کمک شده است، ادامه داد: سبد غذایی که در سال گذشته در بین خانواده‌ها توزیع شده ‌208 میلیون تومان بوده است.

دغدغه خانواده زندانیان مجازات های اجتماعی و اشتغال است

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته با وجود تنگناهای اقتصادی انجمن مرکز استان با طرح‌های اقتصادی که پیش بینی شد تراز منفی نیز نداشته است.

اسماعیل‌زاده افزود:کار خوبی که در سال گذشته در حوزه خانواده زندانیان نیز انجام گرفت این بودکه نظام خانواده زندانیان را پذیرفت و اعتباراتی نیز به انجمن تخصیص داد.

وی ادامه داد: در نخستین مرحله هزار خانواده زندانی و هزار همسر زندانی نیز کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و طلاق را گذراندند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین سازمان زندان‌های کشور هم در موضوع خانواده زندانیان ردیف بودجه‌ای در سرفصل خود برای انجمن‌ها نیز باز کردند.

وی با اشاره به اینکه مجازات‌های اجتماعی و نداشتن شغل خیلی از خانواده زندانیان را از اقدامات کشوری همچون وام‌، اشتغال و... دور کرده است.

اسماعیل‌زاده با بیان این که در بحث اشتغال انجمن حمایت از خانواده زندانیان مرکز استان 220 نفر آموزش فرا گرفتند و 120 نفر نیز حرفه‌آموزی و وارد به شغل شدند افزود: مشکل اساسی در موضوع شغل در خانواده زندانیان فروش محصولات آنها در بازار رقابتی است.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان استان خراسان جنوبی تصریح کرد: نرم زیرپوشش خانواده‌های زندانیان در نهادهای اجتماعی در کشور 45 درصد است، اما در استان خراسان جنوبی ‌90 درصد این خانواده‌ها زیرپوشش هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان انجمن اعتبار داشته ‌که فقط 280 میلیون تومان آن اعتبارهای ستادی و دولتی بود‌ه است  افزود: بیشترین بخش این اعتبار کمک خیران و اقدامات اشتغالی انجمن‌ها بوده است.

اسماعیل‌زاده با بیان این که 5 خردادماه به عنوان نسیم مهر و روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است، افزود: خیران و نیک‌اندیشان برای یاری خانواده زندانیان همانند سال گذشته انجمن را یاری کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار