مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۲۹ نفر به منظور اهداء خون به مراکز انتقال خون خراسان جنوبی مراجعه کردند گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۳۶۴ نفر خون خود را اهدا کردند.
کد خبر: ۴۳۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 28 May 2017
محمدرضا عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال 4 هزار و 52 نفر در خراسان جنوبی به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 3 هزار و 364 نفر خون خود را اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه از 4 هزار و 52 نفر مراجعه کننده 23 نفر نیز به منظور اهدای پلاکت به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند گفت: از این تعداد 19 نفر پلاکت دادند.

عاملی از اهدای خون 3 هزار و 364 نفر در استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 3 هزار و 160 نفر آقا و 204 نفر خانم بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حضور بانوان کمرنگ‌تر بوده است و در این راستا از بانوان تقاضا داریم حضور پررنگ‌تری برای اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه از این میزان خون اهدا شده 500 نفر برای اولین بار و 2 هزار و 76 نفر اهدا کننده مستمر هستند خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان خون اهدا شده 788 نفر نیز با سابقه بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی درصد اهداکنندگان مستمر را در استان 61/7 درصد عنوان کرد و یادآور شد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

عاملی ساعات خون‌گیری در ماه مبارک رمضان را مانند سایر ماه‌های سال عنوان کرد و اظهار داشت: افرادی که روزه نمی‌گیرند می‌توانند در ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 7/5 تا 13/5 و پنجشنبه‌ها تا 12/5 مراجعه کنند.

وی افزود: افراد روزه‌دار نیز می‌توانند در ماه مبارک رمضان شب‌ها بعد از افطار از ساعت 20/30 تا 24 به مراکز انتقال خون ابوذر و پاسداران شهرستان بیرجند مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی به اهدای پلاکت اشاره کرد و گفت: اهدای پلاکت برای بیماران خاص اعم از بیماران شیمی درمانی، پیوند قلب، عمل جراحی بزرگ و افرادی که دارای افت پلاکت شدید هستند می‌باشد.

عاملی با بیان اینکه در سال افراد می‌توانند 24 بار اهدای پلاکت خون داشته باشند بیان کرد: شرایط اهدای پلاکت نیز مانند شرایط اهدای خون است با این تفاوت که  قبل از آزمایش پلاکت باید cbc فرد اهداء کننده چک شود و سپس اهدای پلاکت انجام شود.

وی از همشهریان تقاضا کرد که اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند چون نیاز به خون همیشگی است و نگهداری از خون اهدا شده زمان خاصی دارد بنابراین بهتر است افراد از ابتدای ماه رمضان برای خون‌دهی اقدام کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار