رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه از آمادگی ۱۱۰ هیئت مذهبی این شهرستان برای برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 28 May 2017
حجت الاسلام حسن صفری در گفت و گو با خبرنگار با بیان این مطلب اظهار کرد: برنامه های محوری ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد سربیشه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه های محافل انس با قرآن، آئین های شب های احیا و مراسم های عزاداری از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده طی ماه مبارک رمضان در این شهرستان است.

حجت الاسلام صفری از برپایی محافل انس با قرآن کریم و برگزاری کلاس های عقیدتی و قرآنی خبر داد و افزود: در همه مساجد و هیئت های مذهبی برنامه های ویژه رمضان برگزار می‌شود و مبلغان اعزامی به اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن اقشار مختلف مردم از احکام و مسائل شرعی می پردازند.

وی از اعزام مبلغ به نقاط مختلف سربیشه خبر داد و گفت: محوریت اعزام مبلغ و روحانی طی ایام رمضان در راستای آگاهی بخشی درباره اسلام اصیل و اساس قرآن است و تفسیر قرآن، روخوانی و قرائت قرآن، اصلاح اشکالات قرائت نماز و قرآن، و بیان احکام و سیره اهل بیت(ع) مورد توجه بیشتری است.

ترویج سبک زندگی دینی از مهم ترین رسالت علما است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه با اشاره به نقش روحانیت در ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: روحانیون به‌عنوان سربازان جبهه اسلام باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و گام‌های اساسی برای ترویج آموزه‌های دین اسلام در جامعه بردارند.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه  ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه امروز ایران ضرورتی انکار ناپذیر است، افزود: طلاب و علمای دینی نقش به‌سزایی در ترویج این امرمهم برعهده دارند.

وی ادامه داد: روحانیون و علما باید طی ایام ماه مبارک رمضان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام صفری افزود: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ صرفه جویی و ساده زیستی را در جامعه نهادینه و همگانی کرد.

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون وظیفه سنگین و دشواری دارند چراکه مهم‌ترین مشخصه‌ سبک زندگی ایرانی و اسلامی حرکت جامعه به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ضرورت برداشتن گام های اساسی برای ترویج آموزه های دینی

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: روحانیان به‌عنوان سربازان جبهه اسلام باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر روحیه مجاهدت را در خود تقویت کنند و گام‌های اساسی برای ترویج آموزه‌های دین اسلام در جامعه بردارند.

وی اظهار کرد: در شرایط ویژه جهانی که تبلیغ علیه ارزش‌ های الهی صورت می‌ گیرد، ترویج سبک زندگی صحیح اسلامی راهکار مقابله با فرهنگ غلط وارداتی غرب است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سربیشه بیان کرد: وظیفه اصلی روحانیون مبلغ، رویکرد استحکام بخشی به مسائل اعتقادی و مذهبی مردم و ترویج فرهنگ به سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام صفری توحید باوری، اعتقاد به معاد و پایبندی به آموزه های دین مبین اسلام را مهم ترین شاخصه سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: مردم باید نمونه‌های عینی این زندگی سالم، با نشاط و آرام را ببیند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه تاید کرد: روحانیون باید طی ایام ماه مبارک رمضان با اهتمام ویژه ای به تبلیغ و ترویج سبک زندگی قرآنی و دینی بپردازند.

وی با تاکید بر بهره گیری بیشتر از برکات و فیوضات ماه مبارک رمضان، بیان کرد: مردم در این ماه آمادگی بیشتری نسبت به درک قرآن و استقبال بیشتری برای حضور در مساجد دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار