مدیرکل گمرکات استان خراسان‌جنوبی گفت: در ۲ ماه گذشته ۶۴۴ هزار و ۹۱۴ تن کالا به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۸۵ هزار و ۷۹۰ دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.
کد خبر: ۴۳۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 29 May 2017
محمدعلی خاشی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: صادرات کالا از خراسان‌جنوبی در دو ماه گذشته به لحاظ وزنی 74 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان  خراسان جنوبی افزود: به لحاظ ارزشی هم این صادرات 20 درصد در مقایسه با دو ماه اول سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: 250 هزار و 257 تن از این صادرات به ارزش 33 میلیون و 144 هزار و 656 دلار کالاهای تولیدی خراسان جنوبی بودند که مقصدشان کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان بوده است.

خاشی بیان کرد: کاشی، سرامیک، سیمان، خوراک طیور، رب گوجه فرنگی، گازوئیل و مصنوعات پلاستیکی مهمترین این کالاها بوده است که به لحاظ وزنی 68 درصد افزایش و به لحاظ ارزشی 15 درصد کاهش دارد.

مدیر‌کل گمرکات استان خراسان جنوبی صادرات ماده 116 (اظهار شده از گمرکات سایر نقاط کشور و خروجی از گمرکات خراسان جنوبی) را نیز 394 هزار و 656 تن اعلام کرد. صادرات این کالاها هم 77 درصد به لحاظ وزنی و 42 درصد به لحاظ ارزشی افزایش دارد.

خاشی در خصوص واردات به خراسان جنوبی گفت: در دو ماه گذشته 139 تن کالا وارد خراسان جنوبی شد که به لحاظ وزن و ارزش 92 درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان خراسان جنوبی برنج و شتر را از کالای وارداتی از کشورهای پاکستان و افغانستان به استان اعلام کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار