منتخب مردم و عضو پنجمین دوره شورای شهر بیرجند با بیان اینکه شوراها تبلور حضور مردم، دیدگاه‌ها، افکار، خواسته‌ها، نیازها و تمایل مردم در صحنه‌های برنامه‌ریزی هستند گفت: شورای شهر پنجم بیرجند ‌باید دارای برنامه تحول‌زا برای اداره شهر باشد.
کد خبر: ۴۳۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 29 May 2017
زهره موهبتی‌زهان در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند، با اشاره به برنامه‌های مدنظر  شورای پنجم در راستای عمران و آبادانی شهر بیرجند اظهار داشت: برنامه محوری یکی از نیازهای اساسی مدیریتی است و دارای اهمیت و ارزش بالایی است.

وی افزود: بر این اساس شورای شهر پیش رو باید دارای برنامه تحول‌زا برای اداره شهر باشد که در این راستا تأکید بر اجرای هر گونه برنامه، پروژه و یا فعالیت مبتنی بر مطالعات صحیح و دقیق کارشناسی و تعریف و اولویت‌بندی برنامه‌ها و پروژه‌های شهری مبتنی بر منابع ممکن و قابل وصول از جمله این برنامه‌ها است.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر بیرجند تأکید بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام شهری، اجرای کامل سیستم مکانیزه و جمع‌آوری زباله و بازیافت آن و بازسازی، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبو سرانی و تاکسیرانی) را از دیگر برنامه‌های تحول‌زا برای اداره شهر عنوان کرد.

موهبتی تصریح کرد: توجه ویژه به ارائه خدمات مناسب شهری در مناطق کم برخوردار و  توسعه ارائه خدمات غیر حضوری با بهره‌مندی از شیوه‌ها و ابزارهای نوین برای رسیدن به شهر الکترونیک از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهردار خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل شوراها کاهش سلیقه‌های فردی و اجتماعی و استفاده از خرد جمعی است و البته در این راستا وجود یک شهردار  مؤمن، معتقد، همراه، خلاق و توانا به عنوان مکمل ضروری و جدی به نظر می‌رسد.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر بیرجند یادآور شد: با توجه به اینکه مجموعه شورا باید در این زمینه به تفاهم برسند و رایزنی صورت بگیرد ان‌شاالله بتوانیم بعد از تأیید انتخابات نشست‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

موهبتی اظهار داشت: اگر چه مشارکت مردم در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و غیره به صورت غیر رسمی و از دیرباز به عنوان یک سنت حسنه در کشورمان وجود داشته اما علیرغم این مطالب مشارکت مردم  بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی افزود: بنابراین شوراها تبلور حضور مردم، دیدگاه‌ها، افکار، خواسته‌ها، نیازها و تمایل مردم در صحنه‌های برنامه‌ریزی هستند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر بیرجند با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مدنظر خود با اولویت موارد فوق گفت: جلب و مشارکت نخبگان و جوانان در اداره، مدیریت  و توسعه شهر و حفظ و صیانت از حقوق شهروندی از جمله این برنامه‌ها است.

موهبتی توسعه فضای شهر و تفرجگاه‌های شهری، کمک به بازسازی و نوسازی کالبدهای عمومی شهر از جمله مساجد، مدارس، مراکز درمانی، کتابخانه‌ها و طراحی و باز مهندسی معابر و دسترسی‌ها برای امکان تردد راحت و آسان جهت جانبازان، معلولین و سالمندان را از دیگر برنامه‌هایش عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار