امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: ما قدردان سربازان گمنام امام زمان(عج)، مدافعان حرم، مدافعان عرصه‌های گوناگون بسیج، سپاه و نیروی انتظامی هستیم که تلاش می‌کنند امنیت را در کشور ما ایجاد کنند.
کد خبر: ۴۳۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 10 June 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته شهرستان بیرجند اظهار داشت: ماه رمضان ماه خدا، ماه هدایت، معنویت، قرآن و ماهی است که از آتش‌ها خالص می‌شویم و باید قدر تک تک لحظات این ماه را بدانیم و از وجود آن بهره ببریم.

وی با اشاره به شب‌های قدر، افزود: شب‌های قدر اندازه وجودی شخصیت هر انسان مشخص می شود و همچنین ماه رمضان ماه میلاد امام خوبی ها امام حسن مجتبی (ع) و ماه شهادت مولا علی (ع) است که مملو از برکات و حسنات فراوان در این ماه است که انسان باید از آن به خوبی استفاده کند.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به 37 منزل عرفان عملی، منزلگاه اخلاق، گفت: اخلاق فقط ارتباط خوب اجتماعی داشتن نیست بلکه جان، خلق و معنویت ما منجر به دنیا زیبا در کنار آخرتی زیبا می شود.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: معراج حضرت رسول اکرم (ص) را نیز در 17 ماه رمضان در پیش داریم که در این راستا خداوند در قرآن می‌فرماید که باید قرآن و نماز را اقامه کنیم نه تنها به خواندن آن اکتفا کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه باید حافظ نماز باشیم بیان کرد: نماز باید در زندگی انسان دوام داشته باشد و کل زندگی وی نماز شود و نماز همراه با خشوع و خوبی ها اقامه شود زیرا هرگاه نماز ضایع شود پستی ها ظاهر می‌شود.

وی افزود: نماز باید همراه زکات و امر به معروف و نهی از منکر باشد زیرا نتیجه عملی نماز زیبایی‌های معروف است و گناه و منکر نتیجه بی توجهی و بی نمازی و سقوط در جهنم است و هر کدام از ما باید برای خودمان معراج داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه نخستین شب قدر را قدر بدانیم ، اظهار داشت: از دیگر مناسبت های هفته تشکیل ستاد فرهنگی به فرمان امام (ره) که در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه فرهنگی هم در آفند ضعیف عمل می کنیم و هم تهاجم نداریم.

رضایی بیان کرد: مدعی امام زمان (عج) باید فرهنگ امام زمان (عج) را رشد دهد و آفندی عمل کنیم.

امام جمعه شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه ضربت خوردن مولا (ع) را نیز در پیش داریم و این شب های آکنده از معنویت نهایت استفاده را باید ببریم و باشکوه هر تمام تر برگزار شود، گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که جای شهید و جلاد را عوض نکنید و باید هواسمان باشد.

رضایی با اشاره به شهادت 17  انسان مظلوم در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: که مقام معظم رهبری با توجه به این حادثه برنامه های خود را به صورت عادی برگزار کردند ضمن اینکه قلب و روح مقام معظم رهبری مملو از ناراحتی بود اما برای اینکه آرامش و بزرگی ملت را نشان بدهد به صورت طبیعی برنامه ها خودرا برگزار کردند و فرمودند با این ترقه بازی ها ملت ما از مسیر رشد خود نمی‌ایستد و شهادت این انسان ها عزیز را تسلیت گفتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در این راستا فرمودند این گونه جنایات کوچکتر از این است که در قلب و عزم ملت ایران خللی ایجاد کند .

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: ما قدردان سربازان گمنام امام زمان (عج) و همه مدافعان، مدافعان حرم، مدافعان عرصه‌های گوناگون بسیج، سپاه و نیروی انتظامی هستیم که تلاش می کند امنیت را در کشور ما ایجاد کند.

رضایی بیان کرد: اندیشه پست و نادانی انسان و با شستشو مغزی دادن آن ها همراه با تلاوت قرآن انسان می کشند درد این است و باید بدانیم حداقل ما در سطح خودمان زود قضاوت نکنیم و صحه صدر نشان دهیم و ملت ما با ظرفیت و صحه صدر می تواند زمینه را برای ظهور امام زمان فراهم کند و با دشمن مقابله کنیم.

رضایی با اشاره به مناسبت های هفته، تصریح کرد: میلادکریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) امام محرومین را درپیش داریم که امروز همه ما این گونه محرومیت ها را در جامعه خود لمس کنیم اما باید به قدری که مقدور است این محرومیت ها را جدا کنیم و یک شخصیت را نجات دهیم.

وی افزود: هفته ایتام و ایثار است که باید قدر بدانیم و در حد توان خود از این محرومیت ها بگاهیم و گرامی بداریم میلاد امام حسن مجتبی (ع) و تلاش کنیم رهرو خوبی برای راه این امام معصوم باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار