نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس از ورود بنیاد برکت به طرح توسعه نهبندان و سربیشه خبر داد و گفت: در این راستا بررسی اساسی انجام شده است و امید است با ورود این بنیاد کمک موثری در این بخش انجام شود و این دو شهرستان توسعه یابند.
کد خبر: ۴۳۸۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 10 June 2017
نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند، اظهار داشت: طرح توسعه نهبندان و سربیشه سابقه 18 ساله دارد و این طرح پس از سفر مقام معظم رهبری در سال 87 اجرا شد و یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری به نهبندان بود.

وی با بیان اینکه بعد از آن ستاد توسعه نهبندان شکل گرفت و پروژه‌هایی برنامه‌ریزی شد افزود: همچنین برای ستاد عمران نهبندان نیز ستاد توسعه‌ای شکل گرفت و علاوه بر بودجه‌های استانی بودجه‌های دیگری به این ستاد تعلق گرفت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از تصویب این طرح در دولت وقت برای آن مبلغ 60 میلیارد تومان در نظر گرفته شد اما تا سال 94 تنها 30 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

افضلی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل فشرده شدن بودجه، اعتباری از داخل استان به این طرح اختصاص نیافت و نتیجه آن نیمه کاره ماندن بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای این شهرستان‌ها بود تصریح کرد: در این راستا پیگیری‌هایی انجام شد و با آغاز به کار مجلس دهم تخصیص اعتبار مجدد طرح توسعه نهبندان و سربیشه در مجلس پیگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: با حضور و بررسی کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرستان نهبندان و با حمایت مسئولان استانی در سال 96 مبلغ 15 میلیارد تومان به این طرح اختصاص یافت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از این میزان اعتبار 10 میلیارد تومان به شهرستان نهبندان و 5 میلیارد تومان به شهرستان سربیشه اختصاص یافت.

افضلی اظهار داشت: این طرح‌ها را شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تعیین می‌کند و علاوه بر بودجه استانی بودجه دیگری نیز به آن اختصاص یافته است که این میزان اعتبار صرف زیرساخت‌های مختلفی اعم از راه‌ها، قنوات و اقسام مختلف می‌شود.

وی از ورود بنیاد برکت به این طرح خبر داد و گفت: در این راستا بررسی اساسی انجام شده است و امید است با ورود این بنیاد کمک موثری در این بخش انجام شود و این دو شهرستان توسعه یابند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین تاکنون آستان قدس رضوی و قرارگاه خاتم نیز هر کدام دو دهستان را تحت حمایت خود دارند.

افضلی تصریح کرد: تاکنون اقدامات بسیاری اعم از بخش کشاورزی، قنوات، آب‌ها، فرهنگی و غیره در این طرح انجام شده است که امید است اقدامات در این راه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این طرح ردیف بودجه مصوبی ندارد و در بودجه کل استان است  افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای این طرح یادآور شد: تاکنون در این طرح در بخش کشاورزی چاهایی احداث شده است و این طرح در بخش معادن نیز بسیار موثر بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار