استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دعوای امروز جهان اسلام بر سر چند کلمه توحید و شرک، سنت و بدعت، ایمان و کفر است، گفت: اشکال و خطر اصلی نداشتن منبع برای ترجمه این چند کلمه است.
کد خبر: ۴۳۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 12 June 2017
حجت الاسلام علی اکبر تقی زاده  در نشست صمیمانه رهیافتگان به مکتب اهل بیت(ع) اظهار داشت: هر گروهی که امروز پیدا می شود شعار آزادی، عدالت و حقوق بشر سر داده و بر اساس همین شعارهایی قانون ارائه می دهد.

وی بیان کرد: اما برای اینکه این قانون با واقعیت زندگی بشر همگون باشد نیاز به منابع دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دعوای امروز جهان اسلام بر سر چند کلمه توحید و شرک، سنت و بدعت، ایمان و کفر است، عنوان داشت: اشکال و خطر اصلی که امروز بشر با آن مواجه است و حامیان بسیاری از مکاتب به آن دچار شده اند نداشتن منبع درست برای ترجمه همین چند کلمه است.

تقی زاده  با تأکید بر اینکه اخرین و جامع ترین منبع برای بشر قرآن کریم است، بیان داشت: اما قران کریم به تنهایی برای سعادت و هدایت بشر کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه قران کلیات را بیان کرده و اصول دیگر نیاز به تبیین جزییات دارد، بیان داشت: اگر کسب بخواهد به قران منهای اهل بیت(ع) توجه کند راه هدایت و قانون اسلام را پیدا نخواهد کرد.

مبلغ ویژه اعزامی از حوزه علیمه قم اضافه کرد: اگر قرآن کریم به تنهایی کافی بود بعد از رحلت پیامبر(ص) به تمسک به همین قران بین امت اسلام تفرقه ایجاد نمی شد.

تقی زاده با بیان اینکه اگر در کنار قران مبین و مفسری همچون پیغمبر وجود نداشته باشد جامعه بشری به انحراف کشیده می شود، افزود: امروز داعش با استفاده از همین قرآن انسان می کشد در حالی که این کار با اسلام در تضاد کامل است.

وی اضافه کرد: بنابراین قران به تنهایی نمی تواند عامل هدایت باشد و این قران باید در کنار اهل بیت(ع) باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار