نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید زمینه ای فراهم کند تا محصول روی دست کشاورز باقی نماند، گفت: صادرات و واردات محصولات کشاورزی در زمان مناسب انجام شود.
کد خبر: ۴۴۲۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 17 June 2017
آیت الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با مسئولان حوزه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه کشاورزی از جمله حوزه هایی است که حیات انسان به آن وابسته بود.

وی با تأکید بر اینکه باید شکر نعمت الهی را بجا آوریم، بیان کرد: شکر نعمت به معنی استفاده صحیح از نعمت است و  شکر عملی یعین اینکه آن نعمت را به عرصه ظهور برسنایم و این شکر نعمت است که سبب مزید نعمت می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز دنیا از نظر دانش و تکنولوژی چیزی کم ندارد، بیان داشت: در نتیجه مدیریت ها در بخش های مختلف نه تنها در سراسر کشور بلکه در سراسر جهان همه دانش لازم را می توانند فراهم کنند که نیازی به آزمون و خطا وجود نداشته باشد.

قطع دست دلالان از بازار محصولات کشاورزی

عبادی با اشاره به جبران بخشی از کسری مخزن منابع آبی استان، عنوان داشت: در مقطعی به هر کس بدون دلیل مجوزه حفر چاه در استان کویری را دادند که این برداشت بی رویه از ورودی محدود فاجعه به بار آورد.

وی با تأکید بر اینکه باید جلوی این اشتباه بزرگ باید از ابتدا گرفته می شد تا سبب این مشکلات در کشور نمی شد، عنوان داشت: اکنون بعد از سال ها مسئولان به فکر جبران این اشتباه افتاده اند که جبران این خطا خود نیز آسیب های زیادی خواهد داشت چراکه کاهش برداشت کاهش تولید کشاورزان را نیز به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید زمینه ای در دولت فراهم کند تا جنس روی دست کشاورز باقی نماند، افزود: از طرفی جهاد کشاورزی باید تمهیداتی بیندیشد که دلال نتواند حاصل یک سال تلاش کشاورز را با قیمت ناچیز خریداری کند.

عبادی ادامه داد: کشاورز یک سال زحمت می کشد اما دلال سود اصلی را می برد که این امر سبب دلسردی کشاورز شده است.

وی با اشاره به اینکه در مقطعی شاهد بودیم که حجم زیادی از خرما، سیب زمینی و سایر محصولات دیگر کشاورزان زیر خاک مدفون شد، عنوان داشت: باید تلاش شود تا محصولات به موقع صادر شوند تا دیگر شاهد این گونه مشکلات در کشور نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین به واردات برنج در زمان برداشت محصول در کشور اشاره کرد و افزود: واردات در فصل برداشت سبب می شود که کشاورز نتواند محصول خود را به فروش برساند و در نتیجه دلال به ارزانی محصول را خریداری کند و این آزمون و خطا ها دیگر نباید در کشور اتفاق بیفتد.

برخی از اشتباهات ۳۷ سال تکرار می شود

عبادی با بیان اینکه برخی از آسیب ها از جمله سرما و گرما خارج از دست انسان است، افزود: با این وجود بسیاری از آسیب ها در اختیار انسان و قابل پیش بینی هستند و ۳۷ سال است که تکرار می شوند.

وی اضافه کرد: باید شیوه های کار موفق دنیا را در کشور پیاده کرده و یا تجربیات خود استفاده کنیم تا دگیر شاهد تکرار این اشتباهات نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان صورت گیرد در خیلی از موارد حتی می توان نوع کشاورزی را تغییر داد، بیان داشت: در خیلی از مناطق شاهد کشت برخی از محصولات هستیم که با شرایط استان سازگاری ندارند و اگر جلب اعتماد باشد می توان این نوع کشت را تغییر داد.

عبادی خطاب به مسئولان حوزه جهاد کشاورزی استان گفت: خداوند روزی مردم را به دست شما قرار داده و این وظیفه خطیری است که امیدواریم با تجربه و مدیریت صحیح مردم را در این بخش در حصار اعتماد قرار دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار