نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر بین مردم و مدیران اعتماد وجود داشته باشد می‌توان نوع مدیریت را تغییر داد گفت: اعتماد شرط اولیه بین مردم و مدیران است و اگر جلب اعتماد باشد می‌توان شیوه‌ها را تغییر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 18 June 2017
آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله جهاد کشاورزی که هم بخش کشاورزی و هم نهادهای مرتبط با آن را شامل می‌شود مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: خداوند روزی انسان و حیات او وابسته به نعمات خود قرار داده است  و ما باید شکر این نعمات را به جای آوریم که شکر نعمت یعنی استفاده صحیح از آن نعمت است و شکر تنها لفظی نیست بلکه باید عملی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیریت و برنامه‌های کشاورزی در هر بخشی اهمیت دارد خاطرنشان کرد: امروز دنیا از نظر دانش و تکنیک چیزی کم ندارد و طبعاً مدیریت‌ها در بخش‌های گوناگون نه تنها در سراسر کشور بلکه از سراسر جهان می‌توانند تمام دانش لازم را کسب کنند و دیگری نیازی به آزمون و خطا نیست.

عبادی یادآور شد: در بحث مشکل آب نیز ورودی و خروجی آب قابل سنجش است اما در این راستا به صورت غیرمجاز مجوزهایی برای احداث چاه صادر شد که به علت برداشت بی‌رویه در این منطقه فاجعه‌ای رخ داد و امروز با مشکل کم آبی روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه کسانی که انگیزه کشاورزی دارند در حال کنترل آب‌های ورودی از غرب کشور هستند اظهار داشت: کسی که انگیزه کشاورزی دارد باید جلوی هدر رفت آب را بگیرد که متأسفانه این کارها تاکنون صورت نگرفته است و جبران کم آبی آسیب‌هایی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: وزارت کشاورزی باید زمینه‌ای را برای بازار فروش محصولات کشاورزان فراهم کند تا محصول روی دست کشاورز نماند و یا دلالانحاصل دسترنج آنها را به یغما نبرند.

عبادی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کشاورزان گفت: در محصولات اصلی مانند گندم سخن از خودکفایی گندم بود اما در رسانه‌ها از زبان برخی مسئولان نقل شد که این واردات گندم است که این بسیار اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی مثل گرما و سرما در اختیار انسان نیست گفت: اما بسیاری از آسیبها در اختیار انشان است و سالها تکرار می‌شود که در این راستا باید با این آسیب‌ها برخورد شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر سیستم‌های باغداری به طور دقیق اجرا شود و در روزهای سرد و گرم محیط کنترل شود مشکلات کمتر می‌شود یادآور  شد: روزی مردم در کشاورزی و نهادهای مربوط به آن قرار دارد و مردم در این راستا هم حضور دارند و هم می‌توانند بر کمیت و کیفیت در این کشور وسیع با اعتماد پیش بروند.

عبادی با بیان اینکه اگر بین مردم و مدیران اعتماد وجود داشته باشد می‌توان نوع مدیریت را تغییر داد خاطرنشان کرد: اعتماد شرط اولیه بین مردم و مدیران است و اگر جلب اعتماد باشد می‌توان شیوه‌ها را تغییر داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار