رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌خراسان جنوبی گفت: امسال ۴۵ میلیارد تومان اعتبار ملی برای بیابان‌زدایی در استان مصوب شده که امیدواریم با تحقق آن حجم قابل توجهی از مقابله با پدیده بیابان‌زدایی انجام شود.
کد خبر: ۴۴۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ 18 June 2017
حسین یوسفی ظهر امروز در بازدید از طرح‌های بیابان‌زدایی استان اظهار داشت: کانون‌های فرسایش بادی خراسان جنوبی از 880 هزار هکتار در 14 سال گذشته  به یک میلیون و 386 هزار هکتار افزایش یافت.

وی کاهش بارندگی‌ها، ورزش بادهای شدید‌، برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های آب زیرزمینی توسط کشاورزان و دامداران و تخریب مراتع پدیده بیابان‌زایی را تشدید کرده است.

وی هزینه بیابان‌زدایی در هر هکتار از بیابان‌های استان را یک میلیون تومان اعلام کرد و افزود: گسترش بیابان سالانه بیش از 20 میلیارد تومان به استان خسارت وارد می‌کند.

رئیس اداره بیابان‌زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی گفت: امسال 45 میلیارد تومان اعتبار ملی برای بیابان‌زدایی در استان مصوب شده که امیدواریم با تحقق آن حجم قابل توجهی از مقابله با پدیده بیابان‌زدایی انجام شود.

یوسفی اجرای 135 هزار هکتار نهال‌کاری، 551 کیلومتر بادشکن در مناطق در معرض وزش‌های شدید و اجرای موفق 2 طرح بین‌المللی ترسیب کربن در سربیشه و سه قلعه را از اقدامات مهم اداره کل منابع طبیعی برای مهار بیابان ها بوده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار