مسئول دبیرخانه این همایش گفت: نهمین همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی ۱۶ و ۱۷ اسفندماه ۹۶ با همکاری انجمن علمی استادان زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
کد خبر: ۴۴۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 19 June 2017
علی اکبر محمدی ظهر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه بیرجند افتخار دارد با همکاری انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی میزبان نهمین همایش ملی دو سالانه پژوهش های زبان و ادبیات فارسی در اسفندماه ۹۶ است.

وی گفت: محورهای عمومی همایش تمامی پژوهش های مرتبط با متون زبان و ادبیات فارسی را در بر می گیرد.

وی، فرهنگ و ادب خراسان جنوبی را یکی از محورهای ویژه نهمین همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی دانست و گفت: ارایه جدیدترین یافته های علمی در گستره زبان و ادبیات فارسی و گسترش و پیشبرد پژوهش های زبان و ادبیات فارسی و مطالعات میان رشته ای از جمله اهداف این همایش است.

وی ادامه داد: همچنین توجه به زبان فارسی و گسترش آن به عنوان یکی از مولفه های وحدت ملی و ارتقای جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان علم در جهان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

محمدی اظهار کرد: با توجه به قدمت تاریخی و قدیمی خراسان جنوبی در منطقه قهستان و حضور دانشمندان، شاعران، پژوهشگران  و نویسندگان بزرگ در این منطقه، تاکنون آنطور که باید و شاید زندگی و آثار آنها مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته است.

وی یادآور شد: امید است با برگزاری این همایش، زمینه مناسبی برای پژوهشگران و علاقمندان این حوزه فراهم شود تا به شناخت بهتر و غنای زبان رسمی کشور و گویش های مختلف و مطالعات میان رشته ای بیشتر پرداخته شود.

مسئول دبیرخانه نهمین همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی افزود: ثبت نام ازعلاقمندان و پژوهشگران این همایش ۳۱ خردادماه جاری آغاز و تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

محمدی، آخرین مهلت ارسال مقالات پژوهشی را ابتدای آذرماه سال جاری دانست و گفت: علاقمندان، اساتید و پژوهشگران سراسر کشور می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانه اینترنتی http://conf.birjand.ac.ir/ و پست الکترونیکی confrence۹@birjand.ac.ir مراجعه کنند.

وی بیان کرد: مقالات برگزیده این همایش علاوه بر انتشار الکترونیکی در یک شماره مجله علمی پژوهشی پژوهش های ادبی پس از تایید هیات تحریریه مجله، همزمان با برگزاری همایش منتشر می شود، همچنین چکیده مجموعه مقالات برگزیده نیز به طور الکترونیکی همزمان با برگزاری همایش منتشر و توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بیرجند تاکنون همایش های متعددی برای ترویج و اعتلای فرهنگ و ادب ایرانی اسلامی برگزار کرده است که می توان به همایش ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی(سال ۷۸)، همایش ملی ادبیات فارسی و پژوهش های میان رشته ای( سال ۹۰)، همایش ملی بزرگداشت علامه فرزان و نقد تحلیلات ادبی معاصر(۸۶) و همایش ملی نقد و تحلیل زندگی، شعر و اندیشه حکیم نزاری قهستانی(۹۳) می توان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: دوره های قبل همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی سال های گذشته در دانشگاه های مختلفی از جمله تربیت مدرس، گیلان، شیراز، پژوهشگاه علوم انسانی و غیره برگزار شده است.

وی به مسئولان اجرایی نهمین همایش ملی پژوهش های زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: دکتر محمد بهنام فر به عنوان دبیر علمی و دکتر حامد نوروزی دبیر اجرایی همایش یاد شده هستند. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار