رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه‌اندازی سیستم انتقال و آرشیو تصاویر پزشکی در تمام مراکز بیمارستانی استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این طرح حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۴۴۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 20 June 2017
امین‌الله گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند با اشاره به تجهیزات سرمایه‌ای اظهار داشت: در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای پزشکی یکی از دیدگاه‌های اصلی که وجود داشت این است که دیدگاه ما این باشد که تنها همه منابع روی شهرستان بیرجند متمرکز نشود و شهرستان‌ها نیز دیده شوند و نیازهای آنان برطرف و تا جایی که نیروی متخصص وجود دارد پوشش دهیم.

وی افزود: در بحث مربوط به تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای در تمام شهرستان‌ها تجهیزات لازم در 2 سال أخیر اعم از دستگاه‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تصویربرداری ( رادیولوژی، سونوگرافی و اکو) در همه مراکز فراهم شده ست.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: دیدگاه اصلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این است که در بحث محرومیت‌زدایی به صورت جدی وارد عمل شده و در جاهایی که تخصص وجود دارد دستگاه مورد نظر را تأمین کند که در آینده نیز همین گونه است.

گلرو با بیان اینکه یکی از مباحثی که ما به جد پیگیری می‌کنیم پزشکی از راه دور است تصریح کرد: در بسیاری از نقاط به دلیل مشکلاتی که وجود دارد و شاید در 10 سال آینده نیز در شهرستان‌های دورافتاده جراح مغز و اعصاب نداشته باشیم اما اگر دستگاه سی تی اسکن وجود داشته باشد و امکان انتقال تصویر وجود داشته باشد می‌توان از راه دور این موارد را پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا از سال گذشته بحث پزشکی از راه دور در حوزه تجهیزات پزشکی را آغاز کردیم و کلیه مراکز بیمارستانی را به سیستم انتقال و آرشیو تصاویر پزشکی مجهز می‌کنیم که این امر به بحث پزشکی از راه دور کمک می‌کند.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: برای مثال در حال حاضر در شهرستان طبس دستگاه سی تی اسکن وجود دارد اما جراح مقیم مغز و اعصاب که بتواند بیمار اورژانسی را بررسی کند وجود ندارد و با توجه راه‌اندازی این تکنولوژی جدید از راه دور امکان راه‌اندازی این سیستم و ارسال تصاویر وجود دارد تا بتوان مابقی موارد را پوشش داد.

گلرو اظهار داشت: امید است بتوانیم بحث انتقال تصاویر سونوگرافی و پارامترهای علائم حیاتی بیمار را داشته باشیم و این امر امسال محقق شود تا بحث کمبود نیروی متخصص تا حدودی برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر از لحاظ بحث مربوط به آی تی کارهای خوبی انجام شده و با وجود شبکه فیبرنوری در دانشگاه  و تمامی مراکز در حال حاضر زیرساخت مربوط به آی تی به صورت کامل وجود دارد و زیرساخت نرم‌افزاری این حوزه را به صورت کامل راه‌اندازی می‌کنیم.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این سیستم در همه شهرستان‌ها به جز سربیشه، اسدیه، حاجی آباد، سرایان و بشرویه در بیمارستان رازی، ولی عصر، امام رضا(ع)، شهدای قاین، چمران فردوس، مصطفی خمینی طبس و آتش‌بس نهبندان راه‌اندازی می‌شود.

گلرو با بیان اینکه برای راه‌اندازی این طرح حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: در 2 سال گذشته حدود 500 میلیون تومان تأمین شده است و مابقی در سال جاری تأمین می‌شود.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در این راستا تمام مراکز به این سیستم مجهز خواهد شد و همه بیماران در تمامی استان از این طرح استفاده خواهند کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار