امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش، گفت: پاسخ جانانه و مقتدرانه سپاه در انتقام از کسانی که برای جامعه اسلامی ناامنی ایجاد می کنند بسیار بجا بود.
کد خبر: ۴۴۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 21 June 2017
مولوی سید احمد عبداللهی سه شنبه شب در گردهمایی علمای اهل سنت و شیعه استان اظهار داشت: وقتی در لحظات افطار و سحر به طاعات و عبادت مشغول هستیم فراموش نکنیم که هزاران مرد و زن مسلمان در کشورهای مختلف اسلامی در همین لحظات به خاک و خون کشیده می شوند.

وی بیان کرد: ایمان و احساس مسئولیت ایجاب می کند که به فکر آن ها باشیم، برای آن ها اشک بریزیم و سعی و تلاش خود را در راستای وحدت و عزت اسلام بکار گیریم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه امروز در جای جای اسلام آتش جنگ و تفرقه برافروخته شده است، عنوان داشت: اما افسوس که تمام این آسیب ها توسط مسلمان به مسلمان روا داشته می شود و کسانی که ادعای جهاد دارند مسلمان را زنده زنده در آتش می سوزانند اما بودایی های کثیف یا یک سرباز اسرائیلی را هرگز نمی کشند.

باید مسمانان و حکام اسلامی بیدار شوند

عبداللهی با بیان اینکه این افراد جنایتکار رهگذر، کارگر، زن و کودک را بدون استثنا هدف قرار می دهند و از آن ها هم کارت شناسایی نمی خواهند که اهل چه فرقه یا مذهبی هستید، بیان کرد: وقتی تروریست های وارد مجلس شدند نپرسیدند این مرد و زن از کجا آمده و مذهب او چیست؟.

وی ادامه داد: این اتفاقات ناگوار است و باید مسمانان و به خصوص حکام اسلامی بیدار شوند و فکری بکنند چراکه این آتش جهان اسلام را فرا می گیرد و تمام مسلمان ها را می سوازند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه به حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اشاره کرد و گفت: پاسخ جانانه و مقتدرانه سپاه در انتقام از کسانی که تشخیص نمی دهند و برای جامعه اسلامی ناامنی ایجاد می کنند بسیار بجا بود چراکه امنیت حق همه ما است.

عبداللهی با بیان اینکه آن بیوه زنی که در دورترین نقطه در خانه خود نشسته تا کسی که در تهران در بهترین ساختمان سکونت دارد همه امنیت می خواهند، بیان داشت: کسی که امنیت جامعه را به خطر می اندازد اسلام با او سخت ترین برخورد را می کند.

اگر امنیت نباشد دین و دنیا هم نداریم

وی اضافه کرد: مردم حق دارند راحت باشند و امنیت داشته باشند اگر امنیت نداشته باشیم دین و دنیا هم نداریم.

امام جمعه اهل سنت اسدیه همچنین به روز جهانی قدس و راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: ۶۹ سال از این جراحت بزرگ می گذرد و مسلمانان در حال نظاره هستند.

عبداللهی با تأکید بر اینکه برای این کار باید همه با احساسات، عاقلانه و هوشمندانه به میدان بیایند، بیان داشت: علمای اسلام برای ملت خود روشن کنند که مردمشان در این راهپیمایی شرکت کنند تا نگویند فلسطین فراموش شده است.

ملت فلسطین بداند تنها نیست

وی ادامه داد: دومین مسجد روی زمین و مکانی که یک نماز در آن ۵۰۰ نماز ارزش دارد و قبله اول مسلمین بوده و از همه مهمتر میزبان پیغمبر بوده، امروز در دست کفار است من و شما چگونه بی تفاوت باشیم؟

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه مسلمانان باید با غیرت و با احساس باشند، افزود: حاکمان اسلامی می بینند چه بر سر مردم فلسطین می آید و همه نظاره می کنند، کمترین کاری که می توانیم بکنیم این است که در راهپیمایی روز قدس برای حمایت از مردم فلسطین شرکت کنیم تا آن ها بدانند تنها نیستند

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار