امام جمعه اهل سنت درمیان با تقدیر از پاسخ مقتدرانه و به جای سپاه در انتقام از حمله تروریستی به حرم امام(ره) و مجلس و مختل کردن امنیت گفت: امنیت حق همه افراد است و کسانی که امنیت را مختل کنند باید جزای سنگینی بپردازند.
کد خبر: ۴۴۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 21 June 2017
مولوی سیداحمد عبداللهی در نشست مشترک علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی در شهرستان درمیان با تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تشکیل این نشست‌ها باعث ایجاد الفت و صمیمت بین علمای فریقین می‌شود.

وی تصریح کرد: در این شب‌های قدر و ایام پایانی ماه رمضان که مشغول دعا و مناجات هستیم فراموش نکنیم که هزاران مرد و زن مسلمان در کشورهای مختلف اسلامی در این لحظات به خاک و خون کشیده می‌شوند و ایمان ایجاب می‌کند که به فکر آنها باشیم برای آنها دعا کنیم و همه تلاش خود را در راستای وحدت و عزت اسلام به‌کار بگیریم.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به امنیت حاکم بر کشور اظهار داشت: در جای‌جای کشورهای اسلامی دور و نزدیک همه جا ملتهب است و آتش جنگ و تفرقه برافروخته شده است اما افسوس که تمام این صدمات توسط مسلمان به مسلمان وارد می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: داعش با ادعای جهاد به میدان می‌رود اما در میانمار که بودائیان مسلمانان را زنده زنده می‌سوازند آیا کسی آنها را مجازات کرده و آیا تاکنون یک سرباز اسرائیلی را مجازات کرده‌اند پس باید با خود خلوت کنیم و ببینیم دشمنان چه اتفاق گسترده‌ای و چه فاجعه‌ای در بین مسلمان برپا کرده‌اند.

وی افزود:گروه‌های تکفیری به دنبال مذهب خاصی نیستند همانطور که در کابل در یک حمله تروریستی 500 نفر کشته شدند آیا کسی از آنها پرسید که کار و مذهب و سمت چیست وقتی که وارد مجلس شورای اسلامی شدند آیا این تروریست‌های از خدا بی‌خبر پرسیدند که این زن یا مرد از کجا آمده و چکار دارند.

امام جمعه اهل سنت درمیان گفت: این اتفاقات بسیار ناگوار است و باید مسلمان‌ها و به خصوص حکام اسلامی بیدار شوند چون این آتش دارد جهان اسلام را فرا می‌گیرد و مسلمانان را می‌سوزاند.

عبداللهی ضمن تقدیر از پاسخ مقتدرانه و به جای سپاه در انتقام از حمله تروریستی به حرم امام(ره) و مجلس  و مختل کردن امنیت افزود: امنیت حق همه افراد است و کسانی که امنیت را مختل کند باید جزای سنگینی بپردازند.

وی یادآورشد: امنیت زیربنای همه چیز است و اگر امنیت نداشته باشیم نه دین داریم و نه دنیا بنابراین باید سپاسگزار این امنیت و آرامش حاکم برکشور باشیم.

امام جمعه اهل سنت درمیان خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین و شرکت در این راهپیمایی یک وظیفه همگانی است چرا که 69 سال است که این جراحت بزرگ دل عالم اسلام را فراگرفته بنابراین باید عاقلانه و هوشمندانه به میدان بیایم و علما باید به مقتدیان خود گوشزد کنند که در این راهپیمایی حضور پرشور داشته باشند که دشمن فکر نکند موضوع فلسطین را فراموش کرده‌ایم.

عبداللهی افزود: مسجدالاقصی بعد از کعبه دومین مسجدی است که در روی زمین ساخته شده است و قبله اول مسلمین میزبان خاتم الانبیاء(ص) بوده است اما امروز در دست کفار است پس ما چطور می‌توانیم بی‌توجه باشیم.

وی تصریح کرد: حاکمان سرزمین‌های اسلامی هر روز می‌بینند که زنان فلسطینی با چه دردی کمک می‌خواهد اما همه دارند نظاره می‌کنند غیرت چیز خوبی است و ما به عنوان کمترین کاری که می‌توانیم برایشان انجام دهیم شرکت در راهپیمایی روز قدس است تا بدانند که تنها نیستند و ما پشت آنها خواهیم بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار