مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: از تعداد ۳۲۱ واحد صنعتی استان که پروانه بهره‌برداری دارند ۲۳ درصد یعنی ۷۱ واحد تعطیل است که از این تعداد ۲۸ واحد در اختیار بانک‌هاست.
کد خبر: ۴۴۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 25 June 2017
عباس جرجانی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته یک ناحیه صنعتی به نواحی صنعتی در استان خراسان جنوبی افزوده شد که ناحیه صنعتی آیسک در زمینی با مساحت 47 هکتار بود.

وی با بیان اینکه اراضی شرکت‌های صنعتی در خراسان جنوبی به 2 هزار و217 هکتار رسیده است افزود: در شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی 551 قرارداد واگذاری زمین داریم که از این تعداد 321 واحد پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته یکی از کارهای خوبی که صورت گرفت بهره‌برداری پروژه تصفیه‌خانه در شهرستان قاین بود که مشکل عوارض زیست محیطی برای واحدهای صنعتی برطرف شد.

جرجانی با بیان اینکه پروژه عملیات ساختمانی ساختمان کسب و کار در بیرجند 4 واحد به متقاضیان واگذار شده و تا تیرماه مستقر می‌شوند افزود: تاکنون 26 تور صنعتی را در استان خراسان جنوبی برگزار کردیم که از این تعداد 5 تور در سال گذشته بوده و هدف ما از برگزاری این تورها آشنایی واحدهای تولیدی در زمینه بازاریابی است.

وی بیان کرد: تاکنون یک سری دوره‌های آموزشی برگزار کردیم که در این راستا 39 دوره آموزشی در سال گذشته برگزار و 915 نفر در قالب 15 هزار و 300 نفر ساعت آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات سال 96 گفت: با مصوبه هیئت مدیره قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی تغییر پیدا نکرد و قیمت با همان قیمت سال 94 واگذار می‌شود و در برخی از شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی که میزان نقدینگی آنها کاهش داشته یک سری مشوق برای افرادی که بتوانند واحدهای تولیدی خود را به بهره‌برداری برسانند در نظر گرفته شده است.

جرجانی افزود: امسال براساس دستورات ریاست جمهوری طرح‌هایی به شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که این طرح‌ها دنبال می‌شود و برنامه‌هایی از قبیل رساندن گاز، برق‌رسانی در شهرک‌ها و بهره‌وری از طرح‌هایی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در دستور کار است تا این واحدها بتوانند به چرخه تولید باز گردند.

وی بیان کرد: در استان خراسان جنوبی 321 واحد دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی هستند که از این تعداد 23 درصد آنها یعنی تعداد 71 واحد تعطیل است و از این تعداد نیز 28 واحد در اختیار بانکها قرار دارد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبیگفت: نبود بازار و مدیریت سبب شده تا این واحدها از چرخه تولید خارج شوند و تا قبل از طرح رونق واحدهای تعطیل 30 درصد بود اما با آغاز این طرح این رقم به 23 درصد رسید که امیداوریم با مرحله دوم طرح رونق این رقم کاهش یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار