رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در نیمه دوم سال طرح فولاد قاین به بهره‌برداری می‌رسد گفت: امسال ۷ طرح بزرگ صنعتی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود که با افتتاح آنها زمینه اشتغال برای ۲ هزار نفر فراهم می‌شود.
کد خبر: ۴۴۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 25 June 2017
داوود شهرکی ظهر امروز در  نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شعار سال تاکید ما بر مصرف کالای داخلی و با اولویت تولیدات استان خراسان جنوبی است.

وی افزود: سال گذشته طرح رونق تولید با ابلاغ وزارتخانه در قالب کارگروه رفع موانع تولید شکل گرفت و امسال نیز با ابلاغ بخشنامه، رونق تولید ادامه می‌یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از 700 واحد تولیدی اعم از صنعتی، کشاورزی در این امر ثبت‌نام کردند که  بیش از 450 واحد موفق به اخذ تسهیلات شدند.

شهرکی بیان کرد: بخشی از واحدهایی که موفق به اخذ تسهیلات نشدند با مشکلاتی مواجه شده اما سامانه بهمین‌یاب فعال شده و امکان ثبت‌نام متقاضیان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی در حوزه صنعت، معدن و تجارت می‌توانند ثبت‌نام کنند افزود: تاکید ما بر پرداخت تسهیلات به واحدهایی است که بازارفروش بیشتری داشته اما به دلیل مشکل نقدینگی با مشکلاتی مواجه هستند.

پرداخت 200 میلیارد تسهیلات به 25 واحد تولیدی 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: علاوه بر واحدهای صنعتی، فعلان بخش معدن هم می‌توانند برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی خود از تسهیلات استفاده کنند و از ابتدای امسال در ادامه طرح رونق تولید 200 میلیارد ریال تهسیلات به 25 واحد تولیدی در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

شهرکی گفت: امسال انتظار می‌رود رقم تسهیلات بیشتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم و فلسفه تسهیلات رونق تولید حفظ و افزایش تولید واحدهایی است که بازار فروش دارند و با مشکل نقدینگی مواجه هستند و تاکنون با پرداخت این تسهیلات به واحدهای تولیدی استان 2 هزار شغل تثبیت و 260 شغل جدید ایجاد شده است.

وی از توسعه نانوایی‌ها با آرد آزاد خبر داد و افزود: در حوزه نظارت و بازرسی سال گذشته در زمینه کیفیت نان و نانوایی مطرح بود که توسعه نانوایی با آرد آزاد مصوب شد و نانوایان می‌توانند به صورت تعدد محصول داشته باشند و این سبب شد تا اواخر سال گذشته مردم از کیفیت نان رضایت داشته باشند.

تسهیل فرایند صادرات مرغ زنده برای نخستین بار در خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه تجارت مواردی برای تسهیلات صادرات پیگیری شد که فرایند صادرات مرغ زنده برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی مطرح و در کارگروه تنظیم بازار تصویب و عملیاتی شد و در حال حاضر پیگیر اجرای طرح ماهیرود هستیم.

شهرکی بیان کرد: تا چند هفته آینده فراخوان مزایده 200 محدوده اکتشافی در خراسان جنوبی اطلاع رسانی می‌شود که فرصتی برای مکتشفان است که از ظرفیتی که سالها بلوکه بود با آزاد سازی بتوانند استفاده کنند.

40 معدن استان آماده واگذاری است

وی از واگذاری 40 معدن خبر داد افزود: این معادن آماده واگذاری از طریق مزایده است و افراد با داشتن توان مالی و فنی می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در جواب سوال خبرنگار مبنی بر عملکرد کارخانه سیمان باقران اظهار داشت: خوشبختانه این کارخانه به چرخه تولید بازگشته و در حال حاضر روزانه 100 کامیون به مرز ارسال داریم و امیدواریم با تکمیل زیرساخت‌ها در مرزهای استان بتوانیم حداکثر استفاده را در زمینه صادرات این محصول داشته باشیم.

شهرکی با بیان اینکه سایت نمایشگاه‌های بین‌الملی استان امسال به اتمام می‌رسد گفت: دستگاه‌های خدمت‌رسان باید در تکمیل زیرساختها کمک کنند.

 وی با بیان اینکه امسال افتتاح 7 طرح صنعتی در دستور کار است افزود: فاز نخست طرح فولاد فاین در نیمه دوم امسال به بهره‌برداری می‌رسد که سرمایه‌گذاری این طرح‌ها هزار و 500 میلیارد تومان بوده و با افتتاح این طرح‌ها برای 2 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که یکی از این طرح‌ها کارخانه کک طبس است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار