فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی از افتتاح دو نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو وات خانگی در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 25 June 2017
سرهنگ علی قاسمی شامگاه شنبه در افتتاح دو نیروگاه خورشیدی 5 کیلو وات خانگی با مشارکت بسیج سازندگی اظهار داشت: نیروگاه‌های خورشیدی یکی از پروژه‌های جدید کارآفرینی در استان خراسان جنوبی است که به همت شرکت توزیع برق استان و جوانانی که در موضوع استفاده از انرژی خورشیدی فعالیت می‌کنند راه‌اندازی شده است.

وی افزود: خراسان جنوبی با توجه به شرایط اقلیمی مناسب شرایط ایجاد و احداث این گونه نیروگاه‌های خورشیدی را دارد و وجود خورشید در اکثرفصلهای سال در این خطه سبب شده این صنعت به تولید انرژی در استان کمک کند و برق تولید شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در این زمینه همه خانوارها چه شهری و چه روستایی داوطلب بشوند و هم از تسهیلات بسیج سازندگی و دولت برای دریافت وام استفاده کند و از این طریق به تولید انرژی و از طرفی صرفه‌جویی در تولید برق کمک کند.

قاسمی بیان کرد: هم استانیها و مردم و علاقمند در این زمینه در استان می‌تواند با یک سرمایه‌گذاری محدود حداکثری در حد 25 میلیون تومان ایستگاه تولید برق را راه‌اندازی کند و هم برای خود و اعضای خانواده‌شان اشتغال ایجاد کنند و از همه مهم‌تر در موضوع پدافند غیرعامل که نیاز کشور ما است تمرکززدایی می‌شود و به نوعی همه آحاد جامعه می‌توانند از این انرژی بهره‌مند شوند.

وی افزود: بسیجیان و جوانان می‌تواند به کمک شرکت توزیع برق استان و همچنین مجموعه بسیج و سپاه این گونه کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی را برای خود و افراد دیگر راه‌اندازی کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستای بسیج سازندگی و سپاه نقش کمک کننده را ایفا می‌کنند و افراد باید متقاضی بشوند و چه به صورت انفرادی و چه شرکت تعاونی در این طرح شرکت کنند که در این زمینه بسیج سازندگی تسهیلات اینگونه کارگاه اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده و در زمینه راه‌اندازی آن نیز آموزش‌های لازم توسط شرکت برق و کارگاه سازنده به متقاضیان ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار