مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ساماندهی صدور جواز یا دادپزشک در مرکز استان اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته ۲۹۴ مرگ غیرطبیعی نیز به اداره پزشکی قانونی رسیده است.
کد خبر: ۴۴۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 25 June 2017
مصطفی جعفرزاده ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته 200 نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان فوت کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 160 نفر مرد و 40 نفر زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 33.5 درصد متوفیان در بازه سنی 30 تا 49 سال بوده‌اند، تصریح کرد: 22 مورد از متوفیان در سن ده سال و کمتر بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه 48.5 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات سرنشین و 41 درصد راننده بوده است، گفت: علت فوت 125 مورد از متوفیان ضربه به سر و عوارض حاصل از آن بوده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 401 پرونده فوتی به ادارات پزشکی قانونی استان ارجاع شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد 228 پرونده فوتی، مربوط شهرستان بیرجند بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر طرح ساماندهی صدور جواز یا دادپزشک در مرکز استان اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته 294 مرگ غیرطبیعی نیز به اداره پزشکی قانونی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کمیسیون‌های تخصصی‌ در سال گذشته 61 مورد پرونده به نتیجه رسیده است، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال 94 حدود 13 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 26 پرونده در حوزه کمیسیون های تخصصی تشکیل شده است، بیان کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه کمیسیون‌ها کاملا علمی و تخصصی و بدون هیچ سوء‌گرایی است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد نظریه‌های کمیسیون ها در صورت اعتراض مجدد مورد تایید قرارمی گیرد، افزود: اداره پزشکی قانونی تنها در 19 هفته اول بارداری اجازه صدور سقط جنین مشکل‌دار را دارد.

جعفرزاده با بیان اینکه در سال گذشته 121 پرونده سقط درمانی جنین در پزشکی قانونی استان تشکیل شده است، افزود: از مجموع این پرونده‌ها، 77 مجوز صادر و 37 مورد به دلیل تشخیص اشتباه یا اقدام دیر رد و هفت مورد عدم پیگیری از جانب خود شخص بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی در سه حوزه معاینات بالینی، سالن تشریح و کمیسیون‌های تخصصی فعالیت دارد افزود: در سال گذشته 17هزار و 566 پرونده معاینه بالینی در استان تشکیل شده ‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 2.5 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 59 درصد پرونده‌های معاینات بالینی که اکثرا شامل تصادفات و نزاع است در مرکز استان رخ داده است، بیان کرد: در معاینات بالینی مصدومین ناشی از تصادفات در صدر آمار قرار دارد.

جعفرزاده با اشاره به اینکه 3 هزار و 434 پرونده در حوزه معاینات بالینی مربوط به نزاع بوده است، افزود: از این تعداد حدود 62 درصد مرد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 436 پرونده در حوزه معاینات بالینی مربوط به مصدومین ناشی از تصادفات بوده است،گفت: بیش از 66 درصد از این تعداد مردان بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: حدود 52 درصد از مصدومین ناشی از تصادفات در مرکز استان، 15.5 درصد در شهرستان طبس و 10.5 درصد از شهرستان قاین بوده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار