مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: امسال عملیات اخذ اثر انگشت الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی این استان نیز به مرحله اجرا درآمد.
کد خبر: ۴۴۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 25 June 2017
قدرت حاجی پور ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه پرونده‌های فیزیکی بزرگترین آسیب‌ها برای تشکیلات اداری است اظهار داشت: سال گذشته بالغ بر 5 میلیون برگ سند در سطح استان آرشیو الکترونیکی شد.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های آرشیو الکترونیکی با پرونده‌های ثبتی قرار نگرفتن پرونده در دست کارمند یا ارباب رجوع است، افزود: سال گذشته دفاتر فیزیکی املاک و دفاتر اسناد رسمی از روند کاری خارج ودر حال حاضر تمامی اسناد به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سالیان اخیر سرعت بسیار چشمگیری در گذر از ثبت سنتی و رسیدن به ثبت نوین داشته است افزود: ‌خراسان جنوبی با 15 میلیون هکتار سومین استان بزرگ از نظر مساحت در کشور است.

حاجی‌پور با بیان اینکه از 15 میلیون هکتار اراضی استان 14.5 میلیون هکتار اراضی دولتی است افزود: از مجموع اراضی دولتی تا‌کنون برای 13.8 میلیون هکتار سند مالکیت صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی  با بیان اینکه به زودی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سربیشه افتتاح  می‌شود، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری اسناد تک برگ صادره 13 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیلی اجرایی در استان طی سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد رشد داشته است، گفت: پرونده‌های مختومه اجرایی نیز 16 درصد رشد داشته است.

حاجی پور با اشاره به اینکه در سال گذشته سازمان 400 هزار هکتار برنامه عملیاتی برای دریافت مختصات و نقشه های اراضی ملی برای اداره کل استان خراسان جنوبی تعیین کرده بود، افزود: اداره کل ثبت اسناد استان در این زمینه 689 هزار و 400 هکتار با رشد 172 درصدی عملکرد داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای اسکن نقشه‌های قدیمی به نقشه‌های کاداس 220 نقشه برنامه عملیاتی برای استان تعریف شده بود که با عملکرد 389 نقشه 177 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 402 نقشه عملکرد در زمینه داده آمایی نقشه های ثبتی صورت گرفته است گفت: استان خراسان جنوبی در بحث تثبیت پلاک های ثبتی با رشد 120 درصدی اولین استان کشور شناخته شده است.

کاهش 21درصدی طلاق در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه آمار ازدواج در استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش داشته است، بیان کرد: خوشبختانه طلاق نیز در سال جاری 21 درصد کاهش نشان می دهد..

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: شرکت های به ثبت رسیده در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 40 دفترخانه اسناد رسمی در استان فعالیت دارند، بیان کرد: 37 دفترخانه ازدواج و 15 دفترخانه طلاق نیز در استان فعالیت می کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار