مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، صداقت را مهمترین اصل اخلاقی نظام خانواده دانست و گفت: نشاط و شادمانی مهمترین مسئله افراد خانواده است.
کد خبر: ۴۴۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 28 June 2017
فاطمه همتی صبح یکشنبه در گردهمایی تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: انسان موجودی است اجتماعی که بیش از هر چیز به خانواده نیاز دارد، چنانکه برای تحقق بخشیدن به فرایند رشد و تکامل خویش به سوی ارتباط با دیگران نیازمند است.

وی بیان کرد: خانواده به عنوان یکی از مهمترین نظام های اجتماعی که نقش و تاثیری فوق العاده در حیات اجتماعی داشته و شکل دهنده هویت و شخصیت انسان های انتقال دهنده، حافظ تمدن و فرهنگ اصیل و اعتقادات صحیح به نسل های آینده از جایگاه رفیع عقلی، علمی و دینی برخوردار است.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، رسیدن به آرامش را مهمترین هدف تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت:  ارزش خانواده بیش از هر چیز بر پایه مودت و دوستی بین اعضا استوار است اعضایی که به باور و پذیرش حقوق متقابل کنار یکدیگر قرار گرفته و بر اصول پایبند هستند.

همتی با بیان اینکه در نظام خانواده باید به توصیه قران غمی از گذشته نداشته و ترسی از آینده به دل راه ندهیم، بیان داشت: بلکه باید با توکل به اراده الهی و پیشه کردن تقوی برای رسیدن به اهداف معنوی و مادی آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: نشاط و شادمانی مهمترین مسئله افراد خانواده است اما باید این شادی ها درست و دوری از عواقب و رفتارهای غیرآگاهانه و غیرمسئولانه باشد.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، صداقت را مهمترین اصل اخلاقی نظام خانواده دانست و گفت: علاوه بر این باید وفاداری به مفهوم تقسیم شادی های زندگی با اعضای خانواده و عشق به عنوان یک اندیشه و باور متعالی برای رسیدن به مقام خلیفه الهی همواره مورد توجه همه اعضای خانواده باشد.

همتی اضافه کرد: فناوری سرمایه و روش های نوین زندگی، ابزاری برای تحقق آرمان های اصلی نظام خانواده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار