فرماندار فردوس گفت: همایش بین‌المللی هزارمین سال سفر ناصر خسرو امسال با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در فردوس برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۵۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 03 July 2017
مهدی ابراهیمی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردوس در سال جدید با اشاره به فرا رسیدن فصل انار و زعفران در آبان‌ ماه اظهار داشت:‌ این همایش فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی‌های فردوس بوده و پیشنهاد شده این همایش در آبان‌ماه برگزار شود که هنوز زمان برگزاری آن قطعی نشده و موضوع در دست بررسی است.

وی از همه مسئولان، فعالان فرهنگی و نخبگان فردوس خواست در فضای همدلی و همکاری مانند گذشته، برای حل مشکلات شهرستان بکوشند‌.

فرماندار فردوس  تاکید کرد: اینکه برای برخی کوتاهی ها در گذشته دنبال مقصرباشیم‌، فرصت خدمت را از ما می‌گیرد.

امام جمعه فردوس نیز گفت: در هفته عفاف و حجاب همایش بزرگ صیانت از حریم خانواده با حضور یکی از سخنرانان مطرح استان و یا کشوری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابائی‌ همایش ویژه بانوان و همایش پیاده روی خانوادگی را از دیگر برنامه‌های، هفته عفاف و حجاب در فردوس برشمرد و تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های متنوع دیگری در راستای صیانت از حریم خانواده و عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فردوس نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شورا در سال 95 گفت: در سال گذشته 6 جلسه با 20 دستور کار و 14 مصوبه داشتیم که تشکیل کارگروه‌های فضای مجازی و خانواده از مهم‌ترین اقدامات این شورا بوده است.

کاظم ایمان‌طلب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و ماهواره و ترویج فرهنگ مطالعه را از مهم‌ترین دستور کارهای شورا در سال جدید برشمرد.

بررسی میزان تاثیرگذاری تصمیمات شورا در جامعه، در نظر گرفتن اهداف بلند‌مدت در کنار اهداف کوتاه‌مدت و حل برخی معضلات اجتماعی شهرستان با نگاه خیرخواهانه وهمراه با دلسوزی از جمله مهم‌ترین مواردی بود که برخی اعضای شورا مطرح کردند.

در این جلسه برگزاری هر چه با شکوه‌تر هفته عفاف و حجاب در فردوس، برنامه‌ریزی جهت مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و برگزاری جلسه شورای اداری در 5 مرداد سالروز برگزاری نخستین نمازجمعه در کشور پس از انقلاب در مصلای نماز جمعه فردوس به تصویب اعضای شورا رسید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار