رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از پرداخت ۱۷۴ میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به ۳۰۲ واحد تولیدی استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 04 July 2017
داوود شهرکی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال جاری دستورالعمل حمایت از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط ابلاغ شده و ایرادات سال گذشته اصلاح شده است.

وی افزود: 679 طرح تولیدی در راستای اقتصاد مقامتی سال گذشته توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان  به بانک‌ها معرفی شدند که از این تعداد  302 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی  از تسهیلات این طرح بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 174 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 302 طرح تولیدی در استان پرداخت شد است تصریح کرد:  از این تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها 119 طرح در حال بررسی، 75 طرح به بانک‌های عامل مراجعه نکردند و 48 طرح انصراف و 135 طرح به دلیل نداشتن بازار و توجیح فنی موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

شهرکی بیان کرد: میانگین کشوری تعداد پرداخت تسهیلات رونق 42 درصد است که خراسان جنوبی با 72 درصد در تعداد پرداخت تسهیلات رونق  تولید، رتبه چهارم را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خراسان جنوبی رتبه 25 سرمایه‌گذاری صنعت در کشور را دارد و با 72 درصد  میزان جذب تسهیلات رونق توانسته رتبه سیزدهم در کشور را کسب کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 107 جلسه و امسال تاکنون 20 جلسه کارشناسی برای پرداخت تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی برگزار شده است.

شهرکی تصریح کرد: از میزان تسهیلات ارائه شده در راستای رونق واحدهای تولیدی  70 درصد مبالغ پرداختی تسهیلات رونق استان صرف خرید مواد اولیه و 29  درصد صرف معوقات بانکی شده است.

وی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات رونق 2 هزار و 20 نفر شغل تثبیت و 263 شغل جدید در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: امسال پیش‌بینی رونق 10 هزار واحد صنعتی در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد 5 هزار واحد صنعتی در جهت نوسازی و تجهیز است.

شهرکی افزود: امیدواریم در سال جاری از میزان طرح‌های ارائه شده در راستای تسهیلات رونق واحدهای تولیدی با همکاری بانک‌ها خلاء ناشی از مشکل وثیقه واحدها تولیدی که نتوانسته‌اند تسهیلات رونق دریافت کنند بر طرف شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار