مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از انجام واکسیناسیون ۵۵۰ هزار نوبت سر دام عشایر استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 04 July 2017
علیرضا رفیعی پور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دام عشایر تحت پوشش خدمات بهداشتی دامپزشکی قرار دارند.

 وی واکسیناسیون دام ها را بخشی از خدمات دامپزشکی به عشایر استان ذکر کرد و افزود: در این راستا از ابتدای امسال ۵۵۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون دام عشایر استان علیه بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام و همچنین بیماری های واگیردار دامی انجام شده است.

هدف از انجام این اقدامات را حفظ و حراست سرمایه دامی عشایر و جلوگیری از بروز بیماری های  واگیردار در بین جمعیت دامی استان عنوان کرد .

وی درمان دام های بیمار و مراقبت از بیماری ها ،سمپاشی و مبارزه با انگل های خارجی بدن را از دیگر خدمات قابل ارائه به جمعیت دامی عشایر استان ذکر کرد.

رفیعی پور با اذعان به اینکه برخی از عشایر استان در روستاها اسکان دارند و برخی دیگر کوچ رو هستند، گفت: کنترل و ایمن سازی دام های عشایر کوچ رو که وارد منطقه جدید می شوند از اهمیت ویژه ای در برنامه های پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور برخوردار است.

 به گفته وی به محض ورود دام عشایر از سایر استان های همجوار به خراسان جنوبی واکسیناسیون دام ها انجام می شود.    

وی با اشاره به اینکه تا کنون مورد حادی از کانون های بیماری در جمعیت دامی عشایر استان گزارش نشده است، گفت: رعایت ضوابط قرنطینه ای و کنترل ورود و خروج دام و انجام واکسیناسیون به موقع دام در کنترل و پیشگیری از بیماری ها موثر است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی همچنین به نظارت های مستمر به مراکز تحت پوشش این سازمان گفت: تمامی مراکز بخش اشتغال به امور درمانی تحت نظارت مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز اشتغال به امور درمانی ، داروخانه ، خرده فروشی واکسن ، مایه کوبی ، درمانگاه و آزمایشگاه  دامپزشکی در مرکز استان گفت: این مراکز به صورت تمام وقت ارائه خدمت می کنند.

وی از کشف محموله  ۷۰۰ کیلوگرمی گوشت تازه گوساله فاسد در بیرجند خبر داد و افزود: طی بازدید صورت گرفته از سردخانه  یکی از فروشگاه های مواد غذایی شهرستان بیرجند این میزان گوشت گوساله تاریخ گذشته و فاسد که بصورت کاملا غیر قانونی از بسته بندی خارج و توسط فروشگاه بصورت منجمد و بسته بندی جدید در آمده  بود کشف و ضبط شد.

وی افزود: این سردخانه متعلق به یکی از فروشگاه های مواد غذایی بوده که توسط دامپزشکی محموله مذکور به دلیل غیر بهداشتی بودن و عدم تاریخ مصرف  غیر قابل مصرف تشخیص و معدوم شد.

وی بیان داشت: توصیه بهداشتی دامپزشکی به شهروندان در هنگام خرید فراورده های خام دامی به تاریخ انقضاء ، شکل ظاهری،  تاییدیه دامپزشکی و مشخصات لیبل یا برچسب مشخصات  توجه کنند.

رفیعی پور بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی شامل فساد، تاریخ انقضاء و شرایط نگهداری و عرضه غیر بهداشتی  مورد را سریعا به شبکه دامپزشکی جهت پیگیری و بازرسی اطلاع دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار