​​​​​​​سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت: بافت قدیم روستای هدف گردشگری ماخونیک (سرزمین‌ لی‌لی پوت‌ها) با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال مرمت می‌شود.
کد خبر: ۴۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 04 July 2017
هاشم اتفاقی صبح امروز در بازدید از عملیات مرمت و بهسازی بافت تاریخی روستای ماخونیک اظهار داشت: این پروژه با اعتبار 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان ماه به اتمام می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای هدف گردشگری ماخونیک به سرزمین لی‌لی پوت‌ها معروف است و یکی از هفت روستای شگفت انگیز ایران است رایزنی‌های لازم برای اخذ اعتبار انجام شده و پس از تخصیص، اقدامات لازم برای بهسازی و مرمت آن در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه تصریح کرد: استحکام بخشی پایه‌های دیوارها، جداره‌سازی، بام‌سازی و بازسازی تعدادی از خانه‌ها که در اثر مرور زمان دچار تخریب شده‌اند و نیز اجرای کفسازی قسمتی از معبر از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در این فصل از مرمت بافت ماخونیک است.

اتفاقی بیان کرد: ماخونیک روستایی است که در دهستان دُرُح بخش مرکزی شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی واقع شده‌است و از روستاهای شگفت‌انگیز جهان به حساب می‌آید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار