رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال این شهرستان ۶۵۶ نفر است گفت: با ثبت نام ۱۲۰ نفر در سامانه رصد تاکنون ۱۸ درصد این تعهد محقق شده است.
کد خبر: ۴۵۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 05 July 2017
حمیدرضا صولتی شامگاه دوشنبه در سومین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان در سال جاری اظهار داشت: 5 جلسه خارج از کمیته اشتغال در بخش پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی فردوس امسال با سرمایه‌گذاران برگزار شده است.

وی گفت: تلاش ما این است که جامعه هدف را به سمت تشکیل تعاونی‌ها پیش ببریم که در شهرستان فردوس صنایع دستی، گردشگری و نساجی ظرفیت بسیار خوبی در این جهت است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس خاطرنشان کرد: 108 رشته در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی که در فردوس قابلیت سرمایه‌گذاری دارد، شناسایی شده است.

صولتی تاکید کرد: برای تشکیل شرکت مادر تخصصی شهرستان فردوس رایزنی‌هایی با فردوسی‌های مقیم تهران داشتیم و این مهم جز با همت و تلاش تمام مسئولان شهرستان امکان پذیر نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه مطالبه عمومی مردم از دولت اشتغال است گفت: بیکاری ریشه بسیاری از معضلات است و امروز هیچ اولویتی مهمتر از مسائل اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد.

محمد سنجری افزود: امسال سه طرح  کارورزی در محیط واقعی کار، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها در اولویت وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی قراردارد.

وی بیان کرد: در طرح کارورزی در محیط واقعی کار( استاد، شاگردی) 560 نفر سهیمه استان خراسان جنوبی است که سهم شهرستان فردوس 43 نفر است.

سنجری تاکید کرد: اگر این سه طرح درست اجرا شود به تعهد اشتغال 8 هزار نفر دراستان خواهیم رسید و هر شهرستانی که پیشتاز باشد از سهمیه ای که در اختیار اداره کل تعاون استان است می تواند استفاده کند.

وی تاکید کرد: بانک‌ها در ضمانت تسهیلات به اعتبار اجتماعی افراد نگاه کنند و از نظر قانونی هیچ اجباری برای ضامن کارمند دولت نمی باشد.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه تاکنون 700 تعاونی غیر فعال در استان تعیین تکلیف شده اند گفت: 100 تعاونی غیر فعال نیز تا پایان سال تعیین تکلیف می شوند.

حسن سروری از تقویت تعاونی های بوم گردی در 11 شهرستان خراسان جنوبی به عنوان طرح پایلوت خبر داد و افزود: به هر تعاونی بوم گردی از محل صندوق کار آفرینی امید مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال سیاست وزارت تعاون تمرکز بر روستاها واز همه ظرفیت و تسهیلات برای طرحهای تعاونی روستائی استفاده خواهد شد که در این خصوص 30 روستا در استان خراسان جنوبی هدف این طرح قرار گرفته است.

فرماندار فردوس نیز با بیان اینکه اعتبار امسال بخش گردشگری فردوس 2 میلیارد تومان است تاکید کرد: با توجه به پتانسیل موجود در این بخش، و همکاری همه دستگاههای اجرایی شهرستان امیدواریم فردوس به جایگاه واقعی خود در بخش گردشگری برسد.

مهدی ابراهیمی تاکید کرد: در ایجاد اشتغال مسئولان شهرستان از نامه نگاری خودداری کرده و هر اداره ای به اندازه ظرفیت خود به صورت کاربردی وارد میدان شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار