خطیب موقت جمعه طبس خواستار تبدیل شدن طبس به منطقه ویژه معدن کاری از سوی دولت شد.
کد خبر: ۴۵۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 08 July 2017
حجت الاسلام جواد زنجانی طبسی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهارکرد:  کسانی که در عملکرد روزانه خود معتدل باشند، خداوند رزق و روزی اش را شامل آن ها می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرطبس یک شهر کویری با بارندگی کم است که درچندسال اخیر بارندگی اش به ۴۰ میلی متر هم نرسیده است، بیان داشت: درسال قبل مصرف آب مدیریت شد و لازم است این رویه در سال جاری و خصوصا در تابستان با جدیت بیشتر ادامه یابد.

خطیب جمعه موقت طبس دربخش دیگری از سخنانش گفت:پیرو سخنان امام جمعه محترم جاده های شهرستان می بایست دوبانده شود.

وی ضمن تاکید به بررسی مشکلات شهرستان با اشاره به کمبود آب در دیهوک گفت: بعد از چهار دهه از انقلاب هنوز طبس در حوزه بهداشت ودرمان مشکل دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولین باید پیگیر احداث بیمارستان در دیهوک وعشق آباد باشند.

حجت الاسلام زنجانی با اشاره بر مالیات و دارایی که یک مورد آن عوارض ارزش افروده است گفت: این بحث دربرنامه پنجم توسعه آمده است و بنا بود تا پایان برنامه پنجم افزایش ۱۵ درصدی داشته باشد.

وی ادامه داد: در دولت فعلی به جهت رعایت حال مردم درسقف ۹ درصد حفظ شده است و از این رقم سه درصد این مبلغ طبق قانون باید خرج خود شهرستان شود که مبلغی بالای ۵۰ میلیارد است که باید به شهرداری ها ودهیاری ها داده میشد.

زنجانی تصریح کرد: دربرنامه ششم توسعه بنا شده این سه درصد در استان تجمیع شود و بین شهرستان ها توزیع گردد و ما به قانون و توزیع عادلانه تمکین می کنیم.

وی در ادامه گفت: اما حرف این است،در شهرستانی که بیش از ۵۰ میلیارد، مالیات به استان می دهد و درآمد مالیاتی ما بالاست؛ بنابراین مسئولان استان که خدمتگزارند باید جبران کنند و از راه دیگری به این شهر کمک شود.

خطیب موقت جمعه طبس خواسته ی دیگر طبس را با توجه به درآمد بالای مالیاتی اش ارتقا اداره مالیات در سطح معاونت اعلام کرد.

زنجانی طبسی درخصوص صنعت و معدن نیز گفت: طبس ۱۳۰ پرونده معدن دارد که نصف ذخایر معدنی استان و ۷۶ درصد ذخیره معدنی کل کشور نیز در این شهرستان است.

خطیب موقت جمعه طبس خواستار تبدیل شدن طبس به منطقه ویژهمعدن کاری از سوی دولت شد.

وی افزود:  از نظر صنایع معدنی مانند کک و نیروگاه حرارتی در استان اول هستیم و اداره صنعت و معدن با این همه جایگاه که میتواند منبع درآمد خوبی برای استان و دولت باشد که نیاز است این اداره به معاونت تبدیل شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر طبس ۵ معاونت اداره کل دارد و انشالله با همت مسئولین و با توجه به اینکه زمینه وسیعی برای مالیات و دارایی و صنعت و معدن دارد تقاضا داریم که این دو نیز به معاونت ارتقا یابند.

خطیب موقت طبس با اشاره به وحدت و انسجام نیروهای شهرستان اظهار داشت: میتوان از این وحدت برای پیشرفت شهرستان استفاده کرد و همه باید یکصدا درخواست معاونت صنعت و معدن و دارایی را داشته باشند.

کشتار مردم در مسجد گوهر شاد و روزعفاف و حجاب، آغاز جنگ ۳۳ روزه لبنان و شکست رژیم صهیونسیتی از دیگر محورهای خطیب جمعه موقت طبس بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار