فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه منتخبان در شوراها باید به اقداماتی مانند کمک به مسائل اقتصادی شهرها و جذب سرمایه‌گذاری توجه کنند گفت: شهرهای خراسان جنوبی نیازمند توسعه جدی است که باید با همکاری شوراها مصوبات عالی داشته باشیم.
کد خبر: ۴۵۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 09 July 2017
علی ناصری ظهر امروز در کارگاه آموزشی و توجیهی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهرهای بیرجند، درمیان، خوسف، قهستان، طبس مسینا و گزیک اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با تکیه بر مردم سالاری در نظر دارد تا مردم را در اداره امور دخیل کند.

وی با بیان اینکه منتخبان در شوراها با رأی مردم شاکله امور را در دست می‌گیرند افزود: بر کسی پوشیده نیست که منتخبان شوراها از بین مردم و بطن مردم انتخاب می‌شوند.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: شهرستان‌های خراسان جنوبی نیازمند توسعه جدی است که باید با همکاری شوراها مصوبات عالی داشته باشیم.

ناصری  با اشاره به اینکه اعضای شوراها باید برای رفع نیازهای مردم تلاش کنند افزود: شهرهای استان خراسان جنوبی نیازمند توسعه است و برای توسعه شهرها باید از امکانات موجود و اعتماد مردم به نحو احسن کمک گرفته شود.

وی بیان کرد: نهاد شوراها نهادی قانونگذار است و از آن جایی که شوراها به نوعی برای شهر قوانین وضع می‌کنند رعایت قوانین نخستین انتظار از شوراها است.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: منتخبان شوراها باید به اقداماتی مانند کمک به مسائل اقتصادی شهرها و جذب سرمایه‌گذار توجه کنند  چراکه آنها به عنوان عضوی حقیقی از اعضای جامعه نقش زیادی در تصمیم‌گیری‌های امور شهری دارند که نباید از آن غافل شد.

ناصری با بیان اینکه شوراها باید اشراف کامل نسبت به قانون شوراها و قانون شهرداری‌ها داشته باشند افزود: اعضای منتخب شوراها باید اطلاعات خود را در مورد برخی قوانین بالا ببرند.

وی اظهار داشت: در برخی از مصوبات شورای قبلی بیرجند مشکلات داشتیم که امیدواریم با افزایش دانش حقوقی افراد مصوباتی ارزشمند و قانونی برای توسعه شهری مصوب شود.

ناصری افزود: بین شوراها و بخش دولتی تعامل و همکاری باید وجود داشه باشد تا بتوانیم شاهد روز افزون توسعه شهرهای خراسان جنوبی باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار