مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۰ درصد از زندانیان در استان فاقد شغل و تنها ۳۰ درصد دارای شغل هستند که باید در زمینه اشتغال زندانیان توجه شود گفت: در این راستا امسال ۷۶۰ میلیون تومان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۴۵۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 09 July 2017
علی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار در بیرجند اظهار داشت: در جشن‌های گلریزان که در ماه مبارک رمضان امسال در برخی از شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد خیران در مجموع 3 میلیارد و 300 میلیون ریال برای آزادسازی زندانیان در خراسان جنوبی کمک کردند.

وی افزود: 24 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال در خراسان جنوبی با کمک خیران به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند و در حال حاضر 141 زندانی جرائم غیرعمد در استان با 120 میلیارد ریال بدهی چشم انتظار خیران هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 115 زندانی جرائم غیرعمد که 72 میلیارد ریال بدهی داشتند با کمک مردم به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

هاشمی با بیان اینکه 3 درصد از زندانیان استان بی‌سواد و 23 درصد دارای تحصیلات ابتدایی هستند افزود: 46 درصد از زندانیان دارای تحصیلات دوره راهنمایی، 7 درصد دارای تحصیلات دبیرستان و 16 درصد تحصیلات دیپلم و بالای دیپلم دارند.

وی اظهار داشت: 70 درصد از زندانیان در خراسان جنوبی فاقد شغل و تنها 30 درصد دارای شغل هستند که باید در زمینه اشتغال زندانیان توجه شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی خراسان جنوبی گفت: اگر به شغل زندانی توجه شود برگشت مجدد بعد از آزادی نخواهد داشت که دراین راستا امسال 760 میلیون تومان اختصاص داده شده و 71 نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند و 27 نفر وام دریافت کردند.

هاشمی افزود: 24 نفر زندانی جرائم غیرعمدی که از ابتدای امسال آزاد شدند 18 میلیارد و 515 میلیون ریال بدهی داشتند که از این مبلغ 10 میلیارد و 600 میلیون ریال گذشت شاکیان، 3 میلیارد و 356 میلیون ریال کمک ستاد دیه استان و کشور و مابقی با کمک خیران و تسهیلات بانکی بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار