نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز آنچه به عنوان دین در دنیا مطرح می‌شود صرفا بازی با الفاظ است گفت: حوزه‌های علمیه جایگاه جهانی دارد و این یکی از مهم ترین موضوعات است.
کد خبر: ۴۵۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 09 July 2017
آیت‌الله سید علیرضا عبادی عصر امروز در دیدار با جمعی از ائمه جمعه و روحانیت خراسان جنوبی اظهار داشت: در دنیا جای عمل به انبیاء واهل بیت(ع) خالی است و علت وحشیگری‌های دنیا به همین است.

وی افزود: دین مداری یعنی مطیع امر خدا بودن و نه آنچه که امروز از آن در دنیا تعبیر می‌شود و آن را ابزاری برای اهداف مادی قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی  با بیان اینکه  مهم‌ترین مسئله جهانی جایگاه حوزه‌های علمیه است،گفت: جایگاه حوزه علمیه جایگاه جهانی است واین از مهم‌ترین موضوعات است آنچه که مهم و ستون فقرات یک جامعه است عدل است و بقیه موارد باید از حوزه‌های علمیه معرفی شوند.

عبادی افزود: تاکید مقام معظم رهبری و رهنمودها و پیگیری‌هایشان سبب شده تا امروز شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه به وجود آید اما باید بدانیم که این‌ها هنوز قانع کننده نیست چرا که ما دچار یک عقب ماندگی تاریخی هستیم.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در بحث حوزه‌های علمیه رشد کمی و کیفی خوبی داشته است اظهار داشت: آنچه که امروز در سطح جهان و بین‌الملل مشاهده می‌کنیم ظلم و وحشی گری است که مثل گرگ‌های درنده به جان بشر افتادند و این‌ها به‌دلیل آن است که تعلیمات انبیاء و ائمه اطهار(ع) در جهان گسترش نیافته است و به دلیل دوری از تعلیمات انبیاء است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز آنچه به عنوان دین در دنیا مطرح می‌شود صرفا بازی با الفاظ است و آنچه که به حق دین خدا و تعلیمات همه انبیاء است ان است که دعوت همه آنها به یک اصل یعنی عدل بوده است.

عبادی  با اشاره به اینکه در دوران ننگین قاجار و بعد از آن رضاخان پلید حوزه‌های علمیه و علماء آسیب‌های فراوانی دید و آن کمبودها  خود را نشان می دهد، افزود: برکات انقلاب اسلامی ایران خیلی زیاد بوده است و تا حدودی این مشکلات را حل کرد اما جنگ تحمیلی و ترورهای متعدد توسط منافقین، باعث شد تا بسیاری از علمای بزرگ ما از بین ما بروند و اکنون جای آنها خالی است.

وی بیان داشت: تصدی تعلیمات دینی بر عهده حوزه‌های علمیه اهل بیت(ع) است و اگر یک روز اندیشه شهید مطهری در دنیا فراگیر شود دنیا آرامش پیدا می‌کندو گرنه که با این الفاظ هرگز کار درست نمی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار