رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج استان خراسان جنوبی با بیان اینکه تولید فعلی جامعه در سطح ظرفیت عادی نیست گفت: نیاز است در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام شود تا بتوانیم اشتغال و بیکاری را تا حد امکان کاهش دهیم.
کد خبر: ۴۵۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 11 July 2017
محمدحسین رخشانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح علمی، ملی و منطقه‌ای در زمینه تولید، اشتغال و صادرات در فضای اقتصاد مقاومتی را در استان خراسان جنوبی انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید کشور و استان مدیر این طرح هستند افزود: کارهای علمی که انجام می‌دهیم به بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی کمک می‌کند.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح 3 بخش دارد که یکی از این بخش‌ها کشاورزی است بیان کرد: در این راستا ما از صفر تا 100 در بخش کشاورزی کار می‌کنیم.

رخشانی تصریح کرد: در کارگروه کشاورزی نیز یک گروه شامل دانشگاهیان، کارشناسان با تجربه سازمان‌ها و دستگاه‌ها و بخش خصوصی وجود دارد.

وی با اشاره به بحث تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: اشتغال در درون تولیدات است و خود به خود انجام نمی‌شود.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی گفت: تولید فعلی جامعه در سطح ظرفیت عادی نیست و حتی اگر در سطح عادی قرار گیرد اشتغالی که مدنظر است باز انجام نمی‌شود.

رخشانی یادآور شد: نیاز است در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری‌های جدیدی انجام شود تا بتوانیم اشتغال و بیکاری را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری جدید یک فرآیند است که دو بخش داخلی و خارجی دارد اظهار داشت: سرمایه‌گذاری داخلی مقدم بر سرمایه‌گذاری خارجی است.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری داخلی یک فرآیند داریم که در آن احساس ضعف می‌کنیم افزود: فرآیندی که منجر به سرمایه‌گذاری داخلی می‌شود مصرف آگاهانه و منطقی است.

رخشانی پس از بهینه شدن، مرحله بعد سرمایه‌گذاری داخلی را پس انداز دانست و گفت: در این راستا بانک‌ها موظف هستند پس‌اندازهایی را به بخش تولید هدایت کنند چراکه مصرف خود به خود آگاهانه نمی‌شود بنابراین باید در این راستا اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که تشکل‌های مرتبط به فعالیت‌های اقتصادی در بخش کشاورزی انجام شود یعنی هرچه تشکل‌های اقتصادی در این بخش بیشتر باشد حضور مردم بیشتر می‌شود و هرچه حضور مردم بیشتر شود تمایل به سرمایه‌گذاری بیشتر می‌شود.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی مشکلی که وجود دارد این است که  زیرساخت‌های فرهنگی در اقتصاد مقاومتی دیده نمی‌شود و باید فعال شود چراکه زیرساخت‌های فرهنگی اساس کار است.

رخشانی گفت: در طرح حفظ رطوبت خاک با بسیج مهندسین همکاری می‌کنیم که در این راستا کشاورزان معمولا مقاومت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در بخش کشاورزی این اولین طرحی است که به صورت پایلوت انجام می‌شود و یکی دیگر از طرح‌ها طرح الگوی کشت و شیوه‌های نوین آبیاری است.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید راهکارها را در کارآیی مصرف آب و خاک بومی‌سازی کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار