سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه از اجرای طرح پایش سرمی گوسفند و بز در واحدهای اپیدیمیولوژیک دامی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 11 July 2017
سید حمید عبدی در گفتگو با اظهارکرد: در این طرح از دام‌های واحدهای اپیدمیولوژیک که توسط اکیپ‌های واکسیناتور مورد مایه کوبی بروسلوز قرار گرفتند خونگیری انجام ونمونه ها پس از تهیه سرم به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی جهت انجام آزمایشات مربوطه ارسال ونتایج مورد بررسی وپایش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این مطالعه از ۶۰ رأس گوسفند وبز خونگیری انجام شد، بیان کرد: با اجرای طرح پایش سرمی بروسلوز وضعیت واکسیناسیون جمعیت دام سبک به لحاظ سطح تیتر واکسن مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرد.

وی همچنین در مورد این بیماری افزود: بروسلوز از بیماری‌های عفونی واگیرداری است که به لحاظ قابل انتقال بودن از دام به انسان، جایگاه ویژه‌ای دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی بشرویه افزود: این بیماری ضررهای اقتصادی بی شماری به صنعت دامپروری کشورهایی چون ایران تحمیل می‌کند برجسته‌ترین این زیان‌ها سقط جنین و عواقب پس از آن است.

عبدی در پایان گفت: این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی دام‌های مبتلا و همچنین به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

۱۳۴ هزارقطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان بشرویه

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه در ادامه بیان داشت: درسه ماهه نخست سال جاری ۱۳۴ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی تحت نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی  بشرویه در واحدهای مرغداری‌های گوشتی این شهرستان پرورش داده شد است. 

عبدی گفت: تعداد واحدهای مرغداری صنعتی این شهرستان ۷ واحد گوشتی  ودو واحد تخمگذار ویک واحد پرورش بوقلمون می است.

 وی بیان داشت: ظرفیت جوجه ریزی در واحدهای گوشتی در هر دوره ۹۷ هزارقطعه جوجه است.

وی اظهار داشت: در راستای تأمین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی مراقبت‌های بهداشتی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی دامپزشکی در زمینه رعایت شرایط امنیت زیستی، واکسیناسیون، نمونه برداری و بازدیدهای دوره‌ای در واحدهای مرغ گوشتی صورت می‌گیرد.

عبدی افزود: رعایت کلیه موازین بهداشتی-قرنطینه ای و پوشش کامل برنامه واکسیناسیون منجر به کاهش بروز بیماری وافزایش ارزش افزوده وپایداری تولید می‌شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار