شهردار بیرجند از تسریع در روند تجاری سازی شهر بیرجند در بازنگری طرح تفضیلی این شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۵۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 11 July 2017
عباسعلی مدیح بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در بازنگری طرح تفضیلی شهر بیرجند پشنهاداتی در خصوص اصلاح ضوابط کاربری های مسکونی و تجاری از سوی شهرداری به کمیسیون ماده پنج ارائه شد که با موافقت استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی به تصویب رسید.

وی با اشاره به حذف پلکانی طبقات در کاربری های مسکونی در سال های گذشته، بیان کرد: در واحدهای مسکونی طی سنوات گذشته پروانه با رعایت عقب نشینی صادر می شد که با موافقت کمیسیون عقب نشینی در طبقات حذف شده است.

شهردار بیرجند همچنین به مصوبات کمیسیون برای تغییر کاربری اشاره کرد و گفت: در گذشته تغییر کاربری واحدهای مسکونی به تجاری به کمیسیون ماده پنج گزارش می شد که با توجه به اصلاحات طرح تفضیلی اختیارات لازم به شهرداری داده شده است.

مدیح اضافه کرد: با توجه به موافقت کمیسیون شهرداری می تواند رأسا نسبت به تغییر کاربری املاک بدون کمیسیون ماده پنج اقدام کند.

وی با بیان اینکه در این اصلاحیه ساختمان ها به سه گروه تقسیم می شوند، عنوان داشت: گروه نخست املاک واقع در معابر اصلی هستند که برابر ضوابط جدید تغییر کاربری در قسمت زیر زمین و همکف  به صورت ۱۰۰ درصد قابل انجام بوده و در طبقات ساختمان نیز برابر ضوابط طرح تفضیلی پروانه صادر می شود.

شهردار بیرجند با اشاره به قوانین جدید تغییر کاربری املاک واقع در معابر ناحیه ای شهر، بیان داشت: برای این املاک نیز در گذشته تنها امکان ۱۰ درصد احداث تجاری وجود داشت که برابر مصوبات جدید در زیرزمین و همکف امکان ۱۰۰ درصد تجاری سازی وجود داشته و در طبقات نیز برابر ضوابط طرح تفضیلی عمل خواهد شد.

مدیح اضافه کرد: گروه سوم نیز املاک و اراضی واقع در معابر محله ای شهر بوده که در گذشته حداقل ۱۷.۵ متر و حداکثر ۳۰ متر امکان استفاده تجاری را داشتند که برابر ضوابط اصلاحی جدید این میزان به ۵۰ متر افزایش یافته است.

وی بیان داشت: برای آن دسته از ساختمان هایی که در قسمت حیاط ساختمان اقدام به گرفتن مجوز از شهرداری می کنند نیز ارتفاع مجاز در این بناها از سه متر به چهار متر افزایش یافته است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری برابر ضوابط جدید اقدام به صدور پروانه می کند، عنوان داشت: شهروندان می توانند با ضوابط جدید با کمترین زمان ممکن نسبت به تغییر کاربری املاک خود اقدام کنند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار