مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه از ابتدای امسال بالغ بر شش میلیون تن گندم در کشور خریداری شد، گفت: هم اکنون بالغ بر ۱۳ میلیون تن مازاد بر نیازسالانه در کشور موجود است.
کد خبر: ۴۵۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 12 July 2017
اسماعیل اسفندیاری پور بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضر در چهار اقلیم کلان کشور گندم کشت می شود و تمام گروهایی گندم قابل تولید در دنیال در ایران نیز قابلیت تولید داشته و تولید می شود.

وی با بیان اینکه گندم تولیدی در اقلیم گرم و خشک جنوب و نوار ساحل خزر گندم با کیفیت بالا هستند، بیان کرد: گندم تولیدی در کشور قابلیت استفاده برای هر نانی را دارد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در طرح خودکفایی به دنبال این هستیم گندم را به میزانی تولید کنیم که نیاز کشور تامین کند و مزیت به صادرات نداریم.

سطح زیر کشت گندم به ۲.۱ میلیون هکتار رسید

اسفندیاری پور با بیان اینکه در این طرح تلاش می شود سطح زیرکشت گندم کشور طی  پنج سال به میزان ۶۰۰ هزار هکتار کاهش یابد، افزود: در این طرح باید طی پنج سال سطح زیر کشت گندم کشور را از دو میلیون و ۵۰۰ هکتار به یک میلیون و ۹۰۰ هکتار برسانیم.

وی ادامه داد: تاکنون با اجرای این طرح سطح زیر کشت به دو میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار رسیده است.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه  در ابتدای سال جاری میزان هشت میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشور به امسال اضافه شد، بیان داشت: اگر مصرف ماهانه کشور را از این کم کنیم حدود شش میلیون تن باقی می ماند.

اسفندیاری پور ادامه داد: علاوه بر این از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر شش میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است بنابراین در حال حاضر بالغ بر ۱۳ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز سالانه در کشور داریم.

کشت ۵۰ رقم گندم در کشور

وی با بیان اینکه در کشور تاکید وزارت جهاد کشاورزی بر کشت های پاییزه است تا بخشی از مراحل رشد گیاه از آب سبز استفاده کند، عنوان داشت: در همین راستا کشت دانه های روغنی به سمت کلزا رفته است چراکه با این شرایط سازگار است.

وی از کشت ۵۰ رقم گندم در کشور خبر داد و افزود: برای اینکه کشاورزان از بذور اصلاح شده استفاده کنند سالانه رقم بالایی یارانه به بذور اصلاح شده اختصاص می یابد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار