فرماندار فردوس نبود سرمایه در گردش را مهمترین چالش حوزه صنعت فردوس برشمرد و گفت: این شهرستان در بخش معدن و گردشگری پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که نیازمند توجه دولت و جذب سرمایه‌گذار است.
کد خبر: ۴۶۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 16 July 2017
مهدی ابراهیمی صبح امروز در شورای اداری شهرستان فردوس که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: حذف ملاک وسعت از بودجه شهرستان‌ها نتیجه مدیریت پایین به بالا است که بسیاری از مشکلات بودجه‌ای را برطرف کرده است.

وی از معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خواست به شهرستان‌ها این امکان داده شود تا با انجام کارزیربنایی و ماندگار و با استفاده از کارشناسان محلی هر شهرستان ملاک پتانسیل و ظرفیت هر شهرستان جایگزین وسعت در اختصاص بودجه شود.

سالانه 10 میلیون مسافر و زائر از فردوس عبور می‌کنند

فرماندار فردوس تصریح کرد: سالانه 10 میلیون مسافر و زائر از فردوس عبور کرده و این شهرستان مسیر انتقال کالاهای ترانزیتی به آسیای میانه نیز است.

وی افزود: از این تعداد تنها 300 هزار نفر از مجتمع گردشگری و آب درمانی فردوس بازدید داشته‌اند که ضروری است برای درآمدزایی بیشتر زیرساخت‌های لازم در این منطقه و همچنین جذب گردشگر به شهرستان فراهم شود.

ابراهیمی نبود سرمایه در گردش را مهمترین چالش حوزه صنعت فردوس برشمرد و تاکید کرد: این شهرستان در بخش معدن و گردشگری پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که نیازمند توجه دولت و جذب سرمایه‌گذار است.

فرماندار فردوس با بیان اینکه اگر انتقاد سازنده نباشد پیشرفتی نیز اتفاق نمی‌افتد افزود: بین انتقاد سازنده و مخالفت و سنگ‌اندازی در مسیر برنامه‌های دولت تفاوت زیادی است.

وی تاکید کرد: باید این حق را به دولت بدهیم تا مدیرانی همسو با سیاست‌های خود انتخاب کند تا با هماهنگی بیشتری کارها به پیش رود.

ابراهیمی پیشنهاد داد: با تکیه بر پتانسیل و ظرفیت شهرستان‌ها نقشه راه برای آن شهرستان تهیه و جایگزین وسعت که امسال در اختصاص اعتبارات حذف شده شود.

فراهم شدن زمینه تشکیل سه تعاونی با اشتغال 300 نفر در شهرستان فردوس

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فردوس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از حوزه فعالیت این اداره گفت: از ابتدای امسال 4 جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهرستان برگزار شده و تلاش شده تا افراد به سمت کار گروهی و تشکیل تعاونی ترغیب شوند.

حمیدرضا صولتی افزود: زمینه تشکیل سه تعاونی با اشتغال 300 نفر فراهم شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی در این باره برای عضویت مردم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سند اشتغال شهرستان فردوس در حال تهیه است و واحدهای تولیدی مشکل‌دار شناسایی و به مرکز استان و فرمانداری اعلام شده تا در کمیته رفع موانع تولید مشکلاتشان مطرح شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فردوس در زمینه ترغیب سرمایه‌گذران به فردوس پیشنهاد داد: معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برای افرادی که حاضر به سرمایه‌گذاری در فردوس هستند اعمال شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار