معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد و تولید در استان مشکل داریم که باید به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود گفت: فواید استخراج معادن باید به نفع مردم باشد و از خام فروشی جلوگیری شود.
کد خبر: ۴۶۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 16 July 2017
بی‌بی‌عصمت سرفرازی صبح امروز در شورای اداری شهرستان فردوس اظهار داشت: فردوس از شهرهای با قدمت و سابقه درخشان فرهنگی در استان خراسان جنوبی است و با پشتکار و همدلی که بین مسئولان و مردم وجود دارد باید شاهد پویایی و پیشرفت بیشتر این شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون با پایان یافتن انتخابات زمان کار، همکاری و همدلی همه جناح‌ها با یکدیگر است تاکید کرد: در حوزه اقتصاد و تولید در استان خراسان جنوبی مشکل داریم که باید به صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود.

سرفرازی نخستین عامل در جذب سرمایه‌گذار به استان را امنیت سرمایه‌گذاری برشمرد و گفت: دولت در بحث اقتصادی و سیاسی ریل‌گذاری‌های لازم را انجام داده که در دولت جدید به ثمر خواهد نشست.

فواید استخراج معادن باید به نفع مردم استان باشد

وی با اشاره به اینکه قانون برنامه ششم توسعه تعهداتی برای دولت در زمینه توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار ایجاد کرده خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی تلاش دولت بر تغییر الگوی کشت، افزایش آبیاری تحت فشار، حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک متمرکز است.

معاون استاندار خراسان جنوبی مهارت آموزی در محیط کار و کارورزی فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی را از سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال برشمرد که مزایای خوبی برای این طرح‌ها در نظر گرفته شده و کارگروه‌هایی نیز در این خصوص در استان تشکیل شده است.

وی ظرفیت استان خراسان جنوبی در بخش معدن را گسترده دانست و گفت: فواید استخراج این معادن باید به نفع مردم استان باشد و از خام فروشی جلوگیری شود.

5 طرح اقتصادی استان پس از 8 سال تعطیلی امسال احیا می‌شود

سرفرازی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی و گردشگری طرح ویژه‌ای در استان در حال پیگیری است اضافه کرد: در بحث اشتغال، صنایع بزرگ دیگر پاسخگو نیست و باید به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان برویم.

وی گفت: در حال حاضر صادرات از مرز ماهیرود به افغانستان انجام می‌شود و در تلاش هستیم تا مرزهای یزدان، میل 73 و دو کوهانه نیز باز شود.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در کارگروه رفع موانع تولید در سال گذشته 210 میلیارد تومان به 450 واحد تولیدی مشکل‌دار پرداخت شد افزود: 5 طرح اقتصادی در استان نیز که 7 تا 8 سال از تعطیلی آنها می‌گذرد امسال احیا می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار