مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر عفاف رعایت شود در زندگی‌ها هیچ خللی به وجود نمی‌آید گفت: امروزه ریشه بسیاری از بدبختی‌های جامعه بی‌عفتی است.
کد خبر: ۴۶۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 16 July 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد رضایی پیش از ظهر امروز در میزگرد عفاف و حجاب در بیرجند با اشاره به 21 تیرماه روز ملی عفاف و حجاب اظهار داشت: باید بدانیم در دین اسلام هیچ فعالیتی محدود به زمان خاصی نشده است.

وی افزود: دین اسلام کاملترین ادیان است و از سویی جهانی و از سوی دیگر ابدی است بنابراین برنامه‌های این دین نیز همیشگی است یعنی قوانین آن تدوین شده و منشوری که برای دین وجود دارد قرار نیست نسخ شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: بنابراین اینکه در طول سال تنها 21 تیرماه روز عفاف و حجاب است درست نیست بلکه روز عفاف و حجاب محدود به یک روز خاص نیست و همیشه روز عفاف و حجاب است.

رضایی با بیان اینکه این نامگذاری‌ها به این دلیل است که یک حرکت خاص برای افرادی که غافل شده‌اند ایجاد شود تصریح کرد: حجاب یک معنای لغوی دارد و علاوه بر معانی دیگر در اصطلاح به معنای پوشش است.

حجاب میوه عفاف است

وی با اشاره به اینکه حجاب یک امر فطری و ذاتی است خاطرنشان کرد: تاریخچه حجاب چیزی نیست که بخواهد صرفا از طریق دین اسلام باشد و به زمان خاصی برگردد چراکه از همان زمان آغاز خلقت انسان وجود داشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه مباحث شکستن جایگاه و اقتدار زن در سطح دنیا بیشتر از زمان انقلاب صنعتی و از قرن 18 میلادی شکل گرفته است اظهار داشت: در این راستا زمانی که زن را وارد صنعت و کارخانه‌ها کردند این عفت را شکستند.

رضایی با اشاره به اینکه ریشه حجاب عفاف است و حجاب میوه عفاف است افزود: حجاب پوشش ظاهری است که انجام می‌شود اما عفاف کار دل است و همچنین حجاب می‌تواند ریایی، تحمیلی و غیراختیاری باشد اما عفاف با اختیار و یک کار ذاتی و خلقت ارزشمندی است.

اگر عفاف رعایت شود در زندگی‌ها هیچ خللی به وجود نمی‌آید

وی با بیان اینکه حجاب منحصر به مرد و زن است و غیرت و حیا در هر دو مشترک است گفت: عفت در مباحث کلامی و اخلاقی است و انسان باید در کلام خود نیز عفیف باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر عفاف رعایت شود در زندگی‌ها هیچ خللی به وجود نمی‌آید بیان کرد: امروزه ریشه بسیاری از بدختی‌های جامعه بی‌عفتی است که منجر به بی‌حجابی‌ها می‌شود و این مشکلات را به وجود می‌آورد.

رضایی با اشاره به اینکه این پوششی که خداوند به جامعه زنان هدیه کرده است زن را برای همسرش بیمه می‌کند افزود: پوششی که هدیه شده سپریاست در برابر همه تیرهای مسمومی که نگاه افراد بی‌قید و بند به سمت یک زن روانه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پوشش انسان یک عشق و حصار است و انسان به هرچه که ارزشمند است حجاب می‌دهد تصریح کرد: پوشش و حجاب حکم حصار و دیوار محکم را دارد که باعث می‌شود کسی اگر بخواهد با نگاه خود تیری به زن بزند مأیوس شود.

اقتدار یک زن زمانی شکسته می‌شود که امتیازات دین را از دست بدهد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مهمترین ویژگی یک زن از دیدگاه اسلام را حفظ اقتدار و جایگاه او ‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان کرد و یادآور شد: اقتدار یک زن زمانی شکسته می‌شود که امتیازات دین را از دست بدهد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اقتدار یک زن این است که جایگاهش حفظ می‌شود و اگر حجاب کنار برود شخصیت زن شکسته می‌شود مانند دوران قبل از اسلام که در آن زمان برای جامعه زنان ارزشی قائل نبودند اما ورود دین اسلام به جامعه زنان شخصیت داد.

رضایی با تأکید به اینکه با حفظ دستاوردهای اسلام جایگاه زن حفظ می‌شود گفت: اگردولت در چارچوب دین عمل کند مردم نیز به آن سمت می‌روند بنابراین دولت‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار نقش داشته باشند.

دولت در زمینه فرهنگ بیشتر تلاش کند

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت باید در این زمینه کار کند نه اینکه همه چیز را در حوزه فرهنگ رها کند تصریح کرد: امروزه مردم اهل مطالعه و اندیشه هستند بنابراین زمانی که یک راه صحیح به آنان نشان داده شود موفق خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه بمباران شدید دشمن را حس می‌کنیم اظهار داشت: تمام کشورهای اسلامی نگاهشان به ما است آن هم کشوری که انقلاب انجام داد بنابراین دیگر کشورهای اسلامی  به ما به عنوان الگو نگاه می‌کنند.

رضایی بیان کرد: دولت نقش بسیار زیادی در حوزه عفاف و حجاب دارد و در این راستا باید تلاش کنیم تا جامعه حفظ شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: امسال کارگاه‌هایی با حضور اقشار تأثیرگذار  در شهرستان‌های استان برگزار شد که حدود 120 روحانی حضور داشتند.

اعزام 70 مشاور مذهبی به مهدکودک‌های استان

وی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب کارهایی انجام دادیم و معتقدیم بیشتر باید سراغ افرادی برویم که به سراغ ما نمی‌آیند گفت: چراکه مخاطب ما در کارگاه‌ها و مساجد قشر همیشگی و ثابت هستند بنابراین همه دستگاه‌ها باید تنوع مخاطبین را داشته باشند.

رضایی یادآور شد: از سال گذشته مشاوران مذهبی که حدود 70 نفر هستند از مهدکودک‌ها آغاز به کار کردند و امسال نیز جلسه‌ای در مکتب نرجس ویژه مدیران و مشاورین مذهبی مهدکودک‌های سطح استان برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اقداماتی که انجام می‌شود نتیجه دارد اما به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم یادآور شد: علت این امر حمله سنگین دشمن است و امروزه مشاهده می‌کنیم در سایت‌ها بر علیه ما اقدامات زیادی انجام می‌شود که می‌طلبد بیش از پیش هوشیار باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار