دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: علی رغم درخواست های متعدد مسئولان بشرویه برای تاسیس کمپ اعتیاد هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است.
کد خبر: ۴۶۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 16 July 2017
علی زندی بعدازظهر شنبه در نشست اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بشرویه گفت: مواد مخدر یعنی مساوی بودن با فقر و ضربه زدن بر کانون خانواده و مال است.

وی افزود: داشتن ۴۶۰کیلومتر مرز خاکی با بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر موقعیت استان خراسان جنوبی را حساس کرده است ولیکن امنیت مرزها و جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل خاک کشور را مدیون مرزبانان غیور و سربازان گمنان امام زمان (عج) هستیم.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پدیده شوم اعتیاد امروزه ریشه در کانون خانواده و بعضا فرزندان هم می‌شود می‌شود می‌طلبد تا همه دستگاه های مرتبط اصول پیشگیری که بسیار حائز اهمیت است را عملیاتی کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: متاسفانه چند سالی است که بنا به درخواست خود مسئولین و شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان امر تاسیس کمپ اعتیاد مطرح شده است ولیکن به سرانجام نرسیده است که می‌طلبد هماهنگی با شخص های حقیقی و بعضا شرکت های معتبر بیشتر از قبل صورت گیرد.

زندی ادامه داد: ما و عوامل دست اندرکار نیز این نوید را می‌دهیم تا در جهت کمک به ترک اعتیاد در شهرستان‌ها تمامی مبالغ فرد آسیب دیده را تامین کنیم تا گامی موثر در روند کاهش اعتیاد برداریم.

 وی همچنین در ادامه گفت: دغدغه همه اعضای ستاد پیشگیری ومبارزه با مواد مخدر پیشگیری است که لازمه‌ی این امر همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی شهرستان است.

۶۴ درصد بهبودیافتگان اعتیاد وارد بازار کار شدند

زندی همچنین در نشست روحانیون و امامان جماعات شهرستان بشرویه نیز کلام وحی و فتوای مراجع تقلید در حرام بودن استفاده و فروش مواد مخدر را موثر دانست و گفت: روحانیون و امامان جماعات می‌توانند با قرائت حکم الهی و ترویج و بالای این پدیده شوم مردم را در امر آگاه سازی و پیشگیری ارشاد کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: در سامانه مواد مخدر بیش از ۱۴ مرجع عالی قدر نسبت به حرام بودن این پدیده خانمان سوز اشاره کرده‌اند که این امر نیز در بین مراجع تقلید و جامعه اهل تسنن نیز ارشاد شده است.

وی همچنین مساله امنیت را یک مساله بزرگ و حیاتی دانست و گفت: همه ما این نعمت بزرگ را مدیون دلاورمندان مرزبان و نیروهای مسلح هستیم که در همین باب و در طی صحت سخنان سندما تقدیم ۹۷ شهید و جانباز در امر مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی بیان داشت: از روحانیون و بزرگان شهر بخواهیم تا بلایا را اطلاع رسانی کنند و جامعه هدف ما که جوانان پویا هستند را آگاه از آسیب‌ها کنیم.

زندی گفت:استفاده از ادبیات و توان بزرگان و روحانیون کمک بسیار زیادی برای آشناسازی می‌کند.

وی افزود: پدیده بیکاری یکی از عوامل روی آوری جوانان به اعتیاد است، ولیکن می‌توان پس از شناسایی افراد مبتلا به اعتیاد و در قبال آن اشتغال پایدار را برای آنها فراهم آورد که مفتخریم که ۶۴ درصد از بهبودیافتگان در استان مشغول بکار شده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار