مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بیرجند از کاشت ۱۰ گونه جدید درختی و درختچه ای مقاوم به کم آبی در فضای سبز شهر بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۴۶۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 17 July 2017
مجتبی انصاری در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در سال جدید ۱۰ گونه جدید درختی و درختچه شامل سه گونه جدید درختی و هفت گونه جدید درختچه ای در فضای سبز بیرجند کاشته می شود.

وی بیان کرد: این گونه ها با مطالعه و با هدف سازگاری با شرایط اقلیمی بیرجند در فضای سبز شهری مورد استفاده قرار گرفته اند که بسیاری از آنها از لحاظ مقاومت به کم آبی و یا شوری حائز اهمیت اند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بیرجند اضافه کرد: گونه های درختی کاشته شده شامل داغداغان، توت مالکورا  و کاتالپا و گونه های درختچه ای شامل طاووسی، توری، پنج انگشت، دم موشی، بداغ، پامیاس گراس هستند.

انصاری، یکی از اهداف سازمان پارک ها و فضای سبز را شناسایی گونه های متفاوت با بافت غالب موجود در شهر و البته سازگار با شرایط اقلیمی بیرجند عنوان کرد و گفت: در همین راستا از چندین سال گذشته شاهد کاشت گونه های جدید در شهر بوده ایم.

وی اضافه کرد: تنوع یکی از جنبه های زیباشناختی در طبیعت بوده که ایجاد این تنوع در فضای سبز از طریق فرم درختان، بافت برگ ها و رنگ بندی در گلها ظهور می یابد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بیرجند افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ اصله از این گونه ها در فضای سبز شهر بیرجند کاشته شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار