فرماندار شهرستان خوسف گفت: ۶۲ پروژه نیمه تمام در شهرستان خوسف وجود دارد که برای تکمیل آن ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۴۶۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 18 July 2017
محمد شفیعی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: شهرستان خوسف در سال 91 تاسیس شد و سومین شهرستان استان خراسان جنوبی از نظر وسعت است که 16 هزار و 29 کیلومتر مربع مساحت دارد و بنا بر سرشماری سال گذشته 27 هزار نفر جمعیت دارد.

وی از کاهش 2 هزار نفری جمعیت نسسبت به سال 90 خبر داد و افزود: پراکندگی زیاد جمعیت را در شهرستان خوسف داریم و 20 هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان است که 82 روستایبالای 20 نفر جمعیت داریم.

فرماندار خوسف بیان کرد: این شهرستان دارای سبقه تاریخی است اما دیر شهرستان شد و مردم باید شهرستان شدن را نسبت به قبل که بخش بوده حس کنند و با وجود اتفاقات خوبی که افتاده اما کافی نیست.

شفیعی گفت: این شهرستان سبقه فرهنگی تاریخی خوبی دارد و از نظر سبقه تاریخی، هنر و فرهنگ نیز ابن حسام خوسفی،  خاندان عبادی و شکوهیان اولین وزیر آموزش وپرورش کشور را در این منطقه داریم.

وی تصریح کرد: در بخش معدن 33 درصد ذخایر معدنی استان در خوسف است و کویر تهدیدی برای خشکسالی است اما مواد معدنی خوبی در دل کویر وجود دارد که اگر برای بهره‌وری و تولید برنامه‌ریزی شود برای اشتغال خوب است.

فرماندار خوسف افزود: معدن مس قلعه زری بزرگترین معدن مس خاورمیانه است و معدن طلا و مس شادان نیز در آن منطقه شناسایی شده و همچنین معدن طلای هیره است که 52 درصد ذخایر آن در خوسف و 50 درصد آن در نهبندان است.

وی اظهار داشت: 90 درصد اشتغال مردم شهرستان در بخش کشاورزی و دامداری است و ظرفیت خوبی است که با وجود تمام خشکسالی‌هایی که داشتیم کشاورزی سنتی در برخی نقاط ادامه دارد که نیاز به بازتعریف است و باید بهره‌وری آب و خاک را اضافه کنیم.

شفیعی گفت: عناب، پسته، زعفران و گل نرگس از جمله محصولات کشاورزی شهرستان خوسف است و رتبه اول استان و پنجم کشور در تولید گل نرگس را داریم.

فرماندار خوسف تصریح کرد: چاه‌های آب شرب در این منطقه حفر شده و آب شرب بیرجند از این محل تامین می‌شود در بحث دامداری ظرفیت خوب شتر را داریم اما هنوز خوب معرفی نشده در حالی که از قدیم عمده درآمد مردم در بخش پرورش شتر بوده است.

وی گفت: کشتارگاه نیاز فوری شترداران است که با چند سرمایه‌گذار صحبت کردیم در حال بررسی هستند اگر به نتیجه برسند احداث کشتارگاه گام مهمی است.

شفیعی اظهار داشت: برق شهرستان در حد کارخانجات تامین شده اما در شهرک شهید رحمانی 14 میلیارد تومان برای برق‌دار شدن نیاز است.

فرماندار خوسف بیان کرد: در بحث گردشگری تاریخی ظرفیت خوبی داریم و در گردشگری مذهبی نیز از جایگاه خوبی برخورداریم چراکه به مرکز استان نزدیک هستیم و در ظرفیت طبیعی کشاورزی روستاهای بکری داریم.

وی افزود: 62 پروژه نیمه تمام  در این شهرستان داریم که برخی پروژه‌ها شاخص است و شامل بیمارستان، استخر و سالن فرهنگ و ارشاد است و برای تکمیل این پروژه‌ها 80 میلیارد تومان نیاز است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار