جلسه هم اندیشی اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا با فرماندار بیرجند برگزار و باید و نبایدهای شورای جدید بیان شد.
کد خبر: ۴۶۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 19 July 2017
در آستانه آغاز پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جلسه هم اندیشی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند با حضور فرماندار بیرجند برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای جدید به باید ها ونبایدهای وظایف شورا پرداخته و پیشنهاداتی را برای افزایش خدمات دهی به شهروندان نیز ارائه دادند.

یکی از اعضای پنجمین شورای اسلامی بیرجند در این جلسه بیان کرد: شهرستان بیرجند دارای مشکلات زیادی اعم از بافت فرسوده، ترافیک و مشکلات فرهنگی است.

مهدی میری با بیان اینکه شهرداری بیرجند بیش از هر چیزی با مشکل مالی مواجه است، افزود: بدهی دستگاه های دولتی به شهراری باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: هزینه های سنگینی از ادارات دولتی طلب کار هستیم که اگر به دست شهرداری برسد بخش قابل توجهی از مشکلات نیز رفع می شود.

یکی دیگر از اعضای پنجمین شورای اسلامی بیرجند هم با بیان اینکه مردم بر اساس اهداف و وعده ها به ما رای داده اند، گفت: نباید در شورای اسلامی بیرجند سلیقه ای عمل شود.

علیرضا محمودی راد با بیان اینکه باید ارتقاء فرهنگی و اقتصادی را مد نظر قرار دهیم، گفت: همچنین باید در زمینه های بهداشتی نیز نیازسنجی علمی شود.

شورای شهر به باشگاه سیاسی تبدیل نشود

یکی دیگر از اعضای پنجمین شورای اسلامی بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: شورا هیچ گونه مجوزی برای ورود به حیطه های سیاسی ندارد.

محمد علی طاهری بیان کرد: متاسفانه برخی از اعضا بدون توجه به نهادی که در آن خدمت می کنند، به بیان مسائل غیر مرتبط پرداخته که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه نباید شورا را به یک باشگاه سیاسی تبدیل کنیم، افزود: کار شورا خدمت به مردم و تامین رفاه شهروندان است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا باید به وظایف ذاتی خودشان عمل کنند، گفت: همچنین اعضای شورا باید با فرمانداری همکاری و تعامل بیشتری برقرار کنند.

بدنه علمی شورا تقویت شود

یکی دیگر از اعضای پنجمین شورای اسلامی بیرجند در این جلسه بیان کرد: برنامه محوری نیاز به انجام کار علمی دارد.

زهره موهبتی با بیان اینکه انجام برنامه محوری نیازمند کار علمی و انسانی عالم است، اظهار کرد: باید بدنه علمی شورا را فعال و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه شورا اجازه ندارد بر اساس نگاه سیاسی و فردی خود امور را اداره کند، گفت: اعضای شورا نماینده مردم بوده و باید با نگاهی عادلانه و کارشناسی فعالیت کند.

یکی دیگر از اعضای پنجمین شورای اسلامی بیرجند اظهار کرد: باید شعار های زمان انتخابات عملیاتی شود.

مرتضی یزدان شناس با بیان اینکه مردم در عملکرد برنامه ها، بهانه تراشی را نمی پذیرند، گفت: باید با همدلی و همکاری یکدیگر در راستای رفاه حال شهروندان تلاش کنیم.

بدهی ۱۱ میلیارد تومانی ادارات دولتی به شهرداری

یکی دیگر از اعضای پنجمین شورای اسلامی بیرجند در این جلسه بیان کرد: وضعیت مالی شهرداری بیرجند دچار مشکل است.

رضا حسنی صفت بیان کرد: در حال حاضر شهرداری بیرجند ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از ادارات دولتی طلب دارد.

وی ادامه داد: همچنین میزان بدهی عوارض خودرویی مردم به شهرداری پنج میلیارد تومان و عوارض نوسازی مردم به شهرداری نیز شش میلیارد تومان است.

این عضو شورای اسلامی بیان کرد: دستگاه های اجرایی شهرداری را در مقابل خود می بینند و با وی همکاری ندارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشق فرماندار برای اعضای شورا

فرماندار بیرجند در این جلسه بیان کرد: شورای شهر محل هایی برای تامین درآمد شهرداری تعریف کند.

علی ناصری با تاکید بر اینکه شورای شهر از بحث های سیاسی پرهیز کند، گفت: یکی از وظایف اصلی شورا، توسعه شهری بوده که باید مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به شعارهای انتخاباتی بیان کرد: باید اعضای منتخب مردم در پنجمین دوره از شورای اسلامی شهر به رفع مشکلات و عملیاتی کردن وعده های انتخاباتی بپردازند.

ناصری با بیان اینکه باید ارتباطی دوسویه بین فرمانداری و شورای شهر برقرار شود، گفت: همچنین باید با تلاش و همکاری، انتظارات مردم از شورا و مسئولان فراهم شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار