مراسم ویژه شب شهادت امام صادق (ع) با حضور باشکوه مردم دیندار و ولایتمدار شهرستان بیرجند در مسجد امام حسین برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۴۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 22 July 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر اسدی استاد حوزه علمیه بیرجند چهارشنبه شب در مراسم سوگواری شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: مسلمان واقعی و کسی که ادعا شیعه بودن دارد باید رهرو خوبی در مسیر اسلام و پیروی از ائمه اطهار باشد.

وی افزود: در این راستا امام صادق (ع) به پیروان مذهب تشیعه و انسان های مومن می‌فرمایند‌ تقوا را رعایت کنید و مایه زینت ما باشید و مبادا مایه شرمساری و ننگ ما واقع شوید.

استاد حوزه علمیه بیرجند با بیان اینکه خداوند  تقوا را بالاترین ملاک برتری و فضیلت برای انسان قرار داده است بیان کرد: اصل با تقوا بودن این است که انسان شاکر باشد زیرا تقوا سبب رستگاری می شود و انسان با تقوا نزد پروردگار گرامی داشته می‌شود.

وی با اشاره  اینکه اسراف مسئله حائز اهمیتی است که امروز بشر به آن مبتلا شده است، افزود: امروز تنها مسئله اسراف را نمی توان در مصرف آب خلاصه کرد بلکه اسراف در حال حاضر در تمامی امور زندگی انسان ها از نان، برق، و غیره مشاهده می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیرجند گفت: تشریفاتی که امروز در زندگی ما باب شده ‌و چشم و هم‌چشمی‌ها نیز این تشریفات را تشدید می‌کند.

اسدی با اشاره به اینکه از همه مهم‌تر در مسئله اسراف باید اشاره به وقت انسان باشد، گفت: کمتر انسان برای  وقت خود برنامه‌ریزی دارد و بیهوده وقت خود را هدر و اسراف می‌کند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار