امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: دهه کرامت فرصتی است که علاوه بر اینکه در این ایام جشن گرفته شود نیز الگوهای درست از سبک زندگی درست ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) ارائه شود.
کد خبر: ۴۶۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 22 July 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین تابعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به موضوع شبک زندگی اسلامی اظهار داشت: نخستین مسئله در سبک زندگی اسلامی مسئله جهان بینی و توحید است.

وی افزود: زوایه دید هر انسان اگر متاثر از جهان بینی الهی، ایمان و توحید باشد مطئمنا سایر اندیشه‌ها، اعمال و رفتار وی در مسیر جهان بینی الهی شکل خواهد گرفت.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: امام صادق(ع) در زمینه زندگی سعادتمند می فرمایند که اگر در زندگی هر انسانی 5 ویژگی شامل وفا به عهد، برنامه‌ریزی و مدیریت در زندگی، حیا در رفتار و کردار، حسن خلق شامل پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و آزاده به معنا استقلال یعنی از همه تعلقات و وابستگی‌ها و گرایش‌ها آزاده باشد در زندگی سعادتمند است.

تابعی با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار داشت: جمعه 30 تیرماه مصادف با 26 شوال روز بزرگداشت آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی که نقش موثری در ملی شدن صنعت نفت داشت را گرامی می‌داریم.

وی افزود: سه شنبه 3 مردادماه نیز ولادت با سر و سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت را نیز پیشاپیش به همه مسلمین و پیروان آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و به ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ختم می‌شود که این دهه فرصتی است که علاوه بر اینکه در این ایام جشن گرفته شود نیز الگوهای درست از سبک زندگی درست ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) ارائه شود.

تابعی بیان کرد: در این زمینه و ارائه سبک زندگی اسلامی نیز بستر رشد و کمال ایجاد شود که در این راستا وظیفه همگانی مسئولان، دستگاه‌های متولی، مبلغان دینی، سازمان فرهنگ و ارشاد و هر کسی بنا به امکاناتی که در اختیار دارد بسترساز این حرکت شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه عفاف و حجاب یا تکریم ارباب رجوع نیز بخشنامه‌های با تلاش و همکاری ارگان‌های مختلف و صرف جلسات متعدد نیز تهیه و ابلاغ شده است باید در راستای هر چه بهتر پیداه کردن آن تلاش شود.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: در زمینه عفاف و حجاب نیز نباید تنها به یک بخشنامه خلاصه شود و در این راستا توجه شود به گونه‌ای که در هر دو هفته یا هر هفته‌ای جلسات مستمری در این زمینه برگزار شود.

وی افزود: در زمینه موضوعات این چنین و پیاده کردن سبک زندگی اسلامی  ما نمی‌توانیم از جامعه‌ای که آگاه نیست توقع داشت بلکه باید ابتدا آموزش ، اطلاع و اگاهی به جامعه داده شود و سپس توقع عملیاتی شدن آن را داشته باشیم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان سایر مناسبت‌های هفته به سالروز عملیات مرصاد در هشت سال دفاع مقدس، اشاره و تصریح کرد: عملیات مرضاد در 5 مردادماه و آخرین عملیات دفاع مقدس در راستای حمله منافیان بعد از قبول قطعنامه 598 شورای امنیت بود که آغاز شد که در این عملیات بیش از 5 هزار نفر از منافقیان کور دل به درک واصل و به اهداف خود نرسیدن و پرونده آنها با حضور مردم بسته شد.

تابعی بیان کرد: دشمن دشمن است و هیچ وقت دوست نمی‌شود همیشه توطئه می‌کند و در این راستا همواره و در هر زمان کار این است که هوشیار و آگاه باشیم.

وی افزود: اقامه نخستین نماز جمعه به امامت محروم آیت الله طالقانی در سال 58 نیز مناسبت دیگری است که در این هفته گرامی می‌داریم.

تابعی بیان کرد: نماز جمعه یک مسئله عقلانی و فرهنگی است و اهمیت و عظمت نماز جمعه به گونه‌ای است که خداوند در قرآن به آن اشاره و سوره جمعه مختصص روز جمعه و نماز جمعه را نازل کرده است.

وی افزود: در زمینه اهمیت نماز جمعه مقام معظم رهبری می فرمایند که "نماز جمعه قرارگاه ایمان و تقوا است و قلب فرهنگی هر شهر و پایگاه رهبری مردم است".

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه عمده هدف در این قرارگاه نماز جمعه حقوق نظام و حقوق مردم است، تصریح کرد: نماز جمعه باید تریبونی باشد که حقوق مردم بدور از مسائل جناحی، سیاسی و براساس واقعیت‌ها و حقانیت‌ها و آنچه که حق مردم است بیان مشکلات مردم در نماز اشاره شود.

تابعی بیان کرد: اگر نماز جمعه فقط صرفا به عنوان خواند نماز باشد و به مسائل و مشکلات و مطالبات ولی فقیه نباشد نمی‌تواند این نماز یک نماز با شکوه و تاثیرگذار باشد و باید نماز جمعه یک هفته برای مردم تغذیه فکری، سیاسی و مسائل مختلف استان و حداقل شهرمان تبیین شود.

وی افزود: استفاده از فرصتی که مردم در اختیار مسئولان قرار می دهند و از این فرصت باید درستی استفاده کنیم خصوصا در مرکز استان به گونه‌ای که ما بعد از تقسیمات استان حق حقیقی مردم به درستی داده و ادعا نشده است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند تصریح کرد: وضعیت صنعت ما به گونه‌ای است که چه میزان کارخانه تعطیل شده است، در زمینه راه‌ها استان نیز جاده‌های ما چه وضعیتی دارد به گونه‌ای که تنها در سال گذشته 168 نفر در محور بیرجند-قائن جان خود را از دست داده‌اند.

تابعی بیان کرد: ما انتظار و توقع ما این است که مسئولان بتوانند این خلأها، کمبودها و نواقص را پرکنند و در توزیع اعتبارات آن چه که حق مردم است داده شود.

وی با اشاره مسله رفتن امام جمعه شهر بیرجند اظهار داشت: رفتن ایشان هیچ شائبه در آن نیست زیرا ایشان بنا به تشخیص خود به لحاظ کارهای علمی و پژوهشی که دارا هستند بیان داشته‌اند که در حوزه و قم مفید واقع شوم و سنگر نماز جمعه را بتواند کسی دیگر انجام دهد فرقی نمی‌کند.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه هفته آینده نماز عبادی، سیاسی جمعه شهرستان بیرجند به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی برگزار و مراسم خداحافظی با مردم برگزار خواهد شد تصریح کرد: بنابراین این تغییر نباید سبب اختلاف، چندگانگی نشود زیرا همه ما روحانیون با محوریت نماینده ولی فقیه در استان می‌توانیم مسائل را به درستی دنبال کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار