مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس گفت: جشنواره "زائران کوچک، اندیشه‌های بزرگ" در آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 22 July 2017
به‌نقل از روابط‌عمومی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس و زیارتگاه شهید مدرس(ره)، حمزه سپهریان در این باره اظهار داشت: رشته‌های این جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی شامل برگزاری مسابقات خاطره نگاری، نقاشی و عکاسی است.

وی بهره‌مندی از افکار، اندیشه‌های خلاق و هنرمندانه افراد را از جمله اهداف برگزاری جشنواره "زائران کوچک، اندیشه‌های بزرگ" عنوان کرد و افزود: کودکان و نوجوانان در گروه سنی 6 تا 15 سال، تیرماه جاری تا 13 مرداد فرصت دارند در این جشنواره شرکت کنند.

مدیرعامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس تصریح کرد: در بخش خاطره نگاری، بیان خاطرات باید مرتبط با سفرهای زیارتی به یکی از اماکن متبرکه از جمله حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) باشد. 

سپهریان افزود: در این بخش، کودکان و نوجوانان می‌توانند یکی از موضوعات مرتبط با زیارت از جمله "من و شوق زیارت امام رضا(ع)"، "من و کبوتران حرم"، "من و حجاب در حرم"، "من و پنجره فولاد حرم" وغیره را انتخاب و آثار خود را به دبیرخانه جشنواره دائمی جشن‌های میلاد رضوی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس ارسال کنند.

وی برگزاری مسابقه نقاشی را از دیگر بخش‌های جشنواره عنوان کرد و افزود: نقاشی‌ها باید در ابعاد 20 در 30 بر روی کاغذ گلاسه یا مقوا با مداد رنگی یا آبرنگ تهیه و ارسال شود.

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) درباره شرایط شرکت افراد در این جشنواره افزود:  موضوع ارسال آثار باید صرفاً در ارتباط با جشنواره باشد و هر یک از شرکت کنندگان مجاز است حداکثر در دو مسابقه شرکت کند.

سپهریان آخرین مهلت ارسال آثار را 13 مرداد مصادف با سالروز خجسته میلاد امام رضا(ع) عنوان کرد و یادآور شد: ارزیابی آثار در دو گروه به تفکیک کودک و نوجوان صورت می‌گیرد. 

وی افزود: در هر بخش از مسابقه 8 اثر برگزیده می‌شود که از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و هدایای نفیس از جمله کمک هزینه سفر زیارتی، قلم قرآنی سخنگو، تبلت، کارت هدیه، محصولات فرهنگی و پلاک طلا تجلیل خواهد شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار