مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: ۶ میلیارد تومان اعتبارات استانی برای خرید تجهیزات فنی صداو سیمای استان تاکنون تامین نشده است.
کد خبر: ۴۶۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 22 July 2017
محمد ثقفی عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از بیست و ششمین  فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی در ایستگاه امامزاده داوود بخش زهان شهرستان زیرکوه اظهار داشت: برای راه‌اندازی این پروژه 210 میلیون تومان هزینه  شده ‌که 190 میلیون تومان از اعتبارات  صدا و سیما  و بقیه  از سوی مردم و مسئولان محلی تامین شده است.

وی با بیان اینکه این فرستنده 7 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد گفت:  بیش از  2 هزار و 500 نفر از مردم این منطقه 18 شبکه تلویزیونی و 19 شبکه رادیویی را دریافت می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان جنوبی نقش مردم را در راه‌اندازی فرستنده های دیجیتال موثر دانست و گفت: هر زمان که مردم در  تامین زیرساخت‌های لازم  کمک کردند دیجیتال زودتر از موعد مقرر راه‌اندازی شد و امیدواریم با اقدامات جهادی 10 تا 15 ایستگاه دیگر به زودی به بهره‌برداری برسد.

ثقفی افزود: اعتبار مورد نیاز آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی شبکه های دیجیتال باید از اعتبارات استانی تامین شود که متاسفانه در سال‌های گذشته به علت نداشتن اعتبار این روند با کندی صورت گرفته است.

وی گفت: سال گذشته براساس توافق بین معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما و استانداری خراسان جنوبی مقرر شد برای اینکه پوشش دیجیتال خراسان جنوبی به میانگین کشوری برسد  60 نقطه  دستگاه  دیجیتال راه‌اندازی شود‌.

وی بیان کرد: در این راستا مقرر شد  14 میلیارد تومان از محل اعتبارات صدا و سیما و 6 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی پرداخت شود  که با وجود تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان صدا و سیما برای خرید تجهیزات تاکنون اعتبارات استانی مورد نظر تامین نشده است.

فرماندار زیرکوه هم با بیان اینکه 85 درصد مردم این شهرستان ساکن روستاها هستند گفت: مناطق کوهستانی و پراکندگی روستاهای این شهرستان توجه ویژه مسئولان را  در خصوص پوشش شبکه های دیجیتال می طلبد.

خانزاده افزود: به زودی ساختمان 3 ایستگاه دیجیتال دیگر هم در این شهرستان آماده نصب تجهیزات صدا و سیما خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی امام جمعه زهان هم  از اقدام سریع مسئولان صدا و سیما درباره‌ راه‌اندازی شبکه های دیجیتال در این بخش تشکر کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار