مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از افتتاح ۳ پروژه فنی و حرفه‌ای در دهه فجر امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 23 July 2017
حسین خوش‌آیند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه‌های برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا در سال 96 اظهار داشت: اجرای 3 میلیون و 280 هزار نفر ساعت آموزش در بخش دولتی در حوزه‌های مختلف آموزشی و اجرای یک و نیم میلیون نفر ساعت آموزش در بخش خصوصی از جمله این طرح‌ها است.

وی اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را یکی دیگر از طرح‌های امسال عنوان کرد و افزود: با عنایت به ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار برای جوانان کشور و عملیاتی کردن برنامه‌های اشتغال و بازار کار در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و جایگاه و اهمیت مهارت آموزی نیروی کار در محیط واقعی کار این طرح اجرایی می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی میزان تعهد و عملکرد طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را در سال جاری 560 نفر اعلام و بیان کرد: در این راستا در 4 ماهه نخست امسال 175 نفر ساماندهی شدند این امر 32 درصد رشد را نشان می‌دهد.

خوش‌آیند اجرای طرح کارورزی را از دیگر طرح‌های امسال عنوان کرد و تصریح کرد: ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه برنامه اجرای طرح کارورزی در سال جاری 2 هزار و 25 نفر است خاطرنشان کرد: از افراد متقاضی درخواست می‌شود به سایت مراجعه و ثبت نام کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری ادامه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی طرح توانمندسازی روستائیان و عشایر انجام می‌شود، یادآور شد: همچنین عملیات احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان زیرکوه با اعتبار اولیه 350 میلیون تومان آغاز می‌شود.

خوش‌آیند از افتتاح 3 مرکز فنی و حرفه‌ای در دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: در این راستا یک مرکز خواهران در قاین، یک مرکز خواهران در طبس و یک مرکز برادران در بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات عمرانی این مرکز در سال 96 افزود: در این راستا سال جاری 2 میلیارد و 150 میلیون تومان اعتبار مصوب شده که این میزان نسبت به سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته ملی مهارت گفت: غبارروبی مزار شهدا در مرکز استان و شهرستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار، برگزاری جلسه روز ملی مهارت و کارآفرینی و تجلیل از مربیان برتر و افتتاح 6 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان از جمله برنامه‌های این هفته است.

خوش‌آیند اظهار داشت: برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی در سربیشه، برگزاری نمایشگاه‌های مهارت دست ساخته‌های کارآموزان، بازدید مسئولان از کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در بخش دولتی 50 درصد و در بخش غیر دولتی 10 درصد افزایش عملکرد را شاهد بودیم، افزود: در این مدت 65 درصد نیروهای سازمان رسمی و پیمانی شدند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش سرانه آموزش از سال 92 که برای هر نفر 3 ساعت بوده است به 5 ساعت رسیده است، گفت: در بحث گسترش فضاهای آموزشی نیز در سطح استان 13 درصد رشد را داشته‌ایم.

خوش‌آیند با بیان اینکه از سال گذشته برنامه ایجاد تراش سنگ‌های قیمتی را در استان دنبال می‌کنیم، افزود: در شهرستان زیرکوه کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی راه‌اندازی می‌شود و همچنین در شهرستان طبس نیز کارگاه‌های آموزش ایمنی و بهداشت برای کارگران معدن برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار