نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس ‌گفت: ‌سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی نقش به‌سزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا می‌کند.
کد خبر: ۴۶۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 23 July 2017
نظر افضلی ظهر امروز در بازدید از مرکز آموزش فنی وحرفه ای نهبندان به مناسبت فرارسیدن هفته مهارت ضمن تبریک این هفته و 6 تیرماه روز ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: توسعه انسانی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم و  اثرگذار در روند توسعه همه جانبه بوده و در این راستا یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه انسانی، آموزش و توانمندسازی است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد زمینه های اقتصادی  بسیار مهم است.

افضلی تصریح کرد: از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات کشور است  و با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازارکار از سوی جویندگان کار است، انتظار می رود سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.

وی به نقش کشورهای توسعه یافته اشاره کرد و افزود: این کشورها با توجه به اینکه به اهمیت آموزش‌های فنی وحرفه‌ای پی برده‌اند‌، توانمند‌سازی مهارتی را در اولویت برنامه‌های اقتصادی خود قراردادند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این راستا امروزه مشاهده می‌شود کشورهایی همچون کره جنوبی، مالزی‌، سنگاپور و غیره که زمانی از ما بسیار عقب‌تر بودند امروز در صحنه رقابت اقتصادی از ما پیشی گرفته‌اند.

افضلی با اشاره به برنامه‌های مجلس در خصوص آموزش‌های مهارتی و فنی وحرفه‌ای اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اهمیت و جایگاه آموزش‌های مهارتی به طور ویژه دیده شده است .

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای مجموعه مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای نهبندان‌، بر پیگیری مشکلات  مرکز خصوصاً اعتبارات آموزشی قول مساعد داد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار