مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از ارائه یک میلیون و ۱۱۷ هزار نفر آموزش مهارتی در استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۴۶۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 23 July 2017
حسین خوشایند ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با دهه فجر سال جاری، سه پروژه شامل احداث مرکز خواهران طبس، احداث مرکز خواهران قاین و احداث مرکز برادران بیرجند افتتاح می شود.

وی اعتبار هزینه شده در این پروژه ها را هفت میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال دانست و گفت: برای اتمام پروژه ها بیش از ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است.

خوشایند با اشاره به اعتبارات عمرانی فنی و حرفه ای استان بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال جاری ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ مرکز آموزشی فنی و حرفه ای دولتی و ۱۶۲ مرکز آموزشی آزاد در سطح استان وجود دارد، گفت:  ۵۰۰ حرفه قابل آموزش در مراکز دولتی و ۲۱۰ حرفه در مراکز آزاد ارائه می شوند.

خوشایند با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره کل فنی و حرفه ای استان بیان کرد: طی سال گذشته در بخش دولتی بیش از سه میلیون و ۸۶۷ هزار نفر ساعت معادل ۲۱ هزار و ۹۳۳ نفر آموزش های فنی و حرفه ای ارائه شده است.

تعهد سه میلیون نفر ساعت آموزش

وی با بیان اینکه تهعد آموزش در بخش دولتی برای سال جاری سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ساعت است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۱۱۷ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

خوشایند بیان کرد: همچنین طی چهارماهه نخست سال جاری ۳۷۶ هزار و ۴۶۹ نفر ساعت معادل دو هزار و ۱۱۹ نفر آمورزش های فنی حرفه ای را مراکز آزاد را فراگرفته اند.

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره آزمون و ارزش یابی مهارت بیان کرد: طی سال ۹۵، ۲۵ هزار و ۴۹۶ نفر در این آزمون شرکت کرده و ۱۷ هزار و ۵۱۸ نفر قبول شده اند.

وی با بیان اینکه در راستای توانمند سازی روستاییان و عشایر، پروژه های اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود، گف: طی سال گذشته ۱۱۴ حرفه آموزشی روستایی و عشایری در ۱۰۱ روستای هدف برگزار شد.

خوشایند با اشاره به مسابقات ملی مهارت بیان کرد: طی سال جاری هجدهمین مسابقات ملی مهارت با هدف کشف استعدادهای حرفه ای جوانان، ایجاد بستر برای شکوفایی مهارت ها و ترویج فرهنگ مهارت آموزی برگزار می شود.

به کارگیری دو هزار کارورز در استان

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح کارورزی بیان کرد: در راستای اجرای این طرح دو هزار و ۲۵ کارورز به کار گرفته می شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی بیان کرد: در قالب اجرای این طرح ۵۶۰ نفر در خراسان جنوبی ساماندهی می شوند.

خوشایند بیان کرد: تاکنون توانسته ایم ۱۷۵ نفر را در قالب اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در کارگاه های اصناف و صنایع ساماندهی کنیم که ۳۲ درصد پیشرفت داشته ایم.

وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در هفته ملی مهارت بیان کرد: افتتاح شش آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای، برگزاری نمایشگاه دست ساخته های کارآموزان و برگزاری جلسه روز ملی مهارت و کارآفرینی از جمله برنامه های این هفته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار