اعضای ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی صبح امروز با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
کد خبر: ۴۶۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 25 July 2017
آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد دهه کرامت استان خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری مراسمات و برنامه‌های دهه کرامت بسیار پسندیده و ارزشمند است اما آنچه که از همه آن‌ها ارزشمندتر است توجه به هدف از برگزاری این مراسمات است.

وی افزود: خداوند نیاز به شکر و یا کفر ما ندارد و پیامبران حکومتشان بر اساس دلسوزی و ایجاد راه نجات برای بندگان است و متأسفانه برخی افراد با تصور غلط سر پیامبر یا خداوند منت می‌گذارند که ما مسلمان شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دهه کرامت یعنی توجه داشته باشیم امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک انسان کامل هیچ نیازی به جشن، مراسم، زیارت و نذر و نیاز ما ندارند بلکه بیش از همه ما به آنها نیاز داریم. معجزات پیامبران و ائمه اطهار(ع) مانند شفای مریضان، رفع گرفتاری‌ها و دادن حاجت‌ها مسأله اصلی نیست بلکه این معجزات نشانه‌ای است برای اینکه ما راه را گم نکنم و مسأله اصلی این است که ما به کرامت برسیم.

وی با اشاره به اینکه عزت و کرامت در بندگی خداست، تصریح کرد: انسان به هیچ وجه نباید فراموش کند که بنده خدا است نه بنده هوا، هوس، مال، خانه و مقام و سجود در برابر خداوند تواضع در برابر او است و هر جا انسان به سمت غیر از راه خدا رفته خود را فراموش کرده و ارزان خود را فروخته است. دهه کرامت برای این است که محصول یک عمر انسان با کرامت رقم بخورد و بزرگداشت این دهه برای یادآوری است که انسان خود را ارزان نفروشد و کرامت خدا را حفظ کند.

عبادی با بیان اینکه همه این مراسمات و برگزاری این دهه‌ها ابزار است و هدف نخست خدا است و آنهایی که به کرامت رسیده‌اند نیز به بندگی خدا می‌رسند، افزود: بشر وقتی به کرامت می‌رسد که از طریق عدل و آنچه که خدا گفته است عمل کند چراکه برگزاری مراسم چه خوب و چه بد می‌گذرد و فراموش می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار