نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی باید در راستای شغلی جایگزین برای کشاورزی چاره اندیشی کنیم، گفت: توسعه صنایع دستی می تواند جایگزینی مناسب برای کشاورزی باشد.
کد خبر: ۴۶۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 25 July 2017
حجت الاسلام والمسلمین محمد باقرعبادی ظهر دوشنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خوسف بیان کرد: در شرایط کنونی روستاهای خراسان جنوبی دچار خشکسالی و مشکلات کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه باید در راستای شغلی جایگزین برای کشاورزی چاره اندیشی کنیم، گفت: توسعه فنی و حرفه ای و صنایع دستی می تواند جایگزینی مناسب برای کشاورزی استان شود.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه ورود به حوزه صنایع دستی نیازمند سرمایه گذاری زیادی نیست، گفت: باید مردم را به سمت صنایع دستی سوق دهیم.

وی با بیان اینکه  صنایع دستی می تواند بحران اشتغال را رفع کند، افزود: در این راستا طرحی برای توسعه صنایع دستی ارائه شد و امتیازات خوبی برای فرش و صنایع دستی ایجاد شد.

حجت الاسلام عبادی باید بر روی حرفه های فنی و حرفه ای متمرکز شویم، گفت: در حال حاضر افراد برای کسب عزت اجتماعی به سمت دانشگاه ها رفته اند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  این در حالی است که بر اساس آمارها، ۴۹ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دولت برای اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار، یک میلیارد د و نیم دلار به تصویب مجلس رسانده است، گفت: افزایش مستمری افراد کمیته امداد و بهزیستی از دیگر مصوبه های مجلس است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار